کد خبر: ۳۶۷۷۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴

مصباح‌یزدی: تفکیک دین از سیاست، شیطانی است

خدا به وسیله امام راحل منت بر جامعه اسلامی گذاشت و گفت، دین در همه مسائل دخالت دارد حتی در مسائل اجتماعی و آن قدر مبارزه کرد تا توانست دخالت دین در سیاست و اجتماع را اثبات کند.
آفتاب‌‌نیوز :
رئیس مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) گفت: اختلاف فتوا، نباید باعث تضعیف نظام شود.

 آیت‌الله مصباح یزدی در همایش فارغ التحصیلان مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم که در این مؤسسه برگزار شد با بیان اینکه «روحانیت اکنون به عنوان دین‌شناس شناخته شده است»، گفت: همین دین‌شناسی رسالت حوزویان را سنگین کرده است، برای شناخت دین لوازمی نیاز است که یکی از آن معرفت در مفاهیم دینی است.

وی بیان کرد: قلمرو دین در همه عرصه‌هاست و اختصاص به زمان و مکان خاصی ندارد و هم مربوط به دنیا و هم آخرت است.

اهم اظهارات آیت الله مصباح را به نقل از آنا را در ادامه بخوانید؛

*بعضی فکر کرده‌اند دین تنها همان نماز و روزه است و به مسائل اجتماعی و سیاسی کاری ندارد و برنامه ندارد و همین دلیل باعث شد، بعضی آمده‌اند بعد وفات پیامبر(ص) همه چیز را تمام شده دیدند و برای بعد پیامبر به فکر انتخاب سرپرست افتادند و معتقد بودند دین نباید در سیاست دخالت کند و رهبر جامعه را انتخاب کند.

*تفکیک دین از سیاست ایده شیطانی بود که از بعد پیامبر شروع شد و موجب خانه‌نشینی اهل بیت(ع) شد و بعد هم سلاطینی به وجود آمدند که انواع جنایت‌ها را به اسم اسلام انجام داده‌اند و امروز تشکیل داعش هم دنباله همان تفکر است.

*خدا به وسیله امام راحل منت بر جامعه اسلامی گذاشت و گفت، دین در همه مسائل دخالت دارد حتی در مسائل اجتماعی و آن قدر مبارزه کرد تا توانست دخالت دین در سیاست و اجتماع را اثبات کند.

*در مباحث علمی نباید به موضوعاتی پرداخت که اصلا دردی از زندگی و جامعه را دوا نمی‌کند و اثری هم ندارد. متأسفانه از اصل افتادیم و به فرعیات وابسته شدیم و در تحقیقات هم این‌گونه عمل می‌کنیم.

*روحانیت میراث‌ دارد، که انبیا هستند و رسالت هم همان رسالت انبیای الهی است. به هر حال دین هر چه که هست باید آن را فرا گرفت و این اکنون نصیب روحانیت شده است. دین بسیار گسترده است و تنها علمای گذشته یک بخش فردی آن را فرا گرفتند ولی این کافی نیست. باید همه ابعاد دین را در همه موضوعات مختلف شناخت.

*باید تا جایی که امکان دارد از ایجاد اختلاف در دین و تفرقه در جامعه اسلامی جلوگیری کرد. بدتر از همه اینکه حتی در خود نظام انقلاب ایجاد تشکیک کردند و باعث تضعیف پایه‌های نظام و اسلام شدند.

*اختلاف فتوا، نباید باعث تضعیف نظام شود رفتار باید به‌ گونه‌ای باشد که تضعیف نظام را به همراه نداشته باشد و این بزرگترین خطری است که جامعه را تهدید می‌کند و خطر دیگر این است که از خطی که امام راحل ترسیم کرده‌اند، فراتر رویم.

*انقلابی بودن به معنای این است که همه پیرو ولایت فقیه و نظام و درصدد تقویت ارکان انقلاب باشند. شهدا رفته‌اند تا بتوانیم در مورد فقه بحث کنیم و نظام را حفظ نماییم؛ جوانان شهید نشدند تا اینکه نظام از سوی بیگانگان اداره شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Japan
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
1
تا حالا با همین شعار، هر خیانتی که خواستید در حق ملت کردید....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین