کد خبر: ۳۶۷۷۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

امام جمعه اصفهان: دوچرخه‌سواری زنان باعث ناامنی می‌شود

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: حفظ وحدت و جلوگیری از تفرقه در جامعه اسلامی از چیره شدن دشمنان بر مسلمانان جلوگیری می کند.
آفتاب‌‌نیوز :
آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در خطبه های نماز جمعه در مسجد امام اصفهان با اشاره به سالروز لغو امتیاز توتون و تنباکو توسط آیت الله میرزای شیرازی، افزود: وحدت مسلمانان در آن دوره با پیروی از مرجع و رهبرشان، از تسلط انگلیسی ها بر کشور بوسیله امتیاز توتون و تنباکو محافظت کرد.

وی اضافه کرد: میرزای شیرازی با اعلام اینکه 'امروز کشیدن تنباکو و توتون در حکم محاربه با امام زمان است'، مردم را به مبارزه علیه دشمنان فراخواند و مردم هم با شکستن قلیان ها و از بین بردن توتون و تنباکو، وحدت و برادری خود را نشان داده و امتیاز آن قرارداد برای انگلیسی ها لغو شد.
امام جمعه اصفهان ادامه داد: اولین چیزی که ما باید از این وقایع بیاموزیم این است که علما، مراجع و بزرگان اسلام همواره سعی داشته اند که دشمن بر ما نفوذ نکند.

وی در باره نقش علما در جامعه اسلامی گفت: همه انسانها در ظلمت ها، فتنه ها و سختی ها بوسیله ستارگان دینی و علمای بزرگ الهی می توانند راه خود را پیدا کنند.

طباطبایی نژاد، واقعه لغو امتیاز توتون و تنباکو و در پی آن عقب نشینی شاه و کوتاه کردن دست دشمنان آن دوره را برگ سبزی در تاریخ ایران و اسلام دانست و تاکید کرد: اگر مردم با هم متحد باشند، هیچکس هیچ غلطی نمی تواند بکند حتی اگر شاه باشد. 

وی افزود: ملت اسلامی باید آزاد باشد و در هر دوره از تاریخ که مسمانان محروم ماندند و در حق آنها ظلم شد، دلیل آن وجود تفرقه و اختلاف بود.

امام جمعه اصفهان گفت: بنا بر اصول صدر اسلام و پیامبر حتی اگر بین دو برادر و دو طایفه اسلامی تفرقه و نفاق بوجود آمد، باید دیگران در برابر آنها احساس مسئولیت کرده و بین آنها را اصلاح کنند. 
وی افزود: اکنون شاهد درگیری و جنگ در یمن و سوریه هستیم و این وظیفه امت اسلامی است که به کمک برادران اسلامی خود برود و بین آنها را اصلاح کند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان اضافه کرد: اگر در بین مسلمانان وحدت و برادری باشد هیچکس به خود اجازه تفرقه اندازی و دشمنی نمی دهد.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب گفت: یکی از بارزترین مشخصه های جامعه ما وجود امنیت است که باید در حفظ آن بکوشیم.

امام جمعه اصفهان افزود: شرارت ها و مواد مخدر، امنیت جامعه را از بین می برد.

طباطبایی نژاد همچنین گفت: دوچرخه سواری بانوان در گوشه و کنار شهر نیز از جمله موارد ناامنی در جامعه است.

وی تصریح کرد: از بین رفتن امنیت راه را برای سوءاستفاده دشمنان باز می کند. 

به گزارش ایرنا، وی همچنین با انتقاد از آوردن حیوانات خانگی مثل سگ به معابر عمومی گفت: نمی توان از جوانی که در گذران زندگی خود همنشینی با سگ را برمی گزیند، انتظار داشت تا در وقت لزوم بتواند از مرز و بوم جامعه اسلامی دفاع کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۵
0
3
آقایان نظراتتون را برای خود و خانواده ی خود نگاه دارید..مارا با شما کاری نیست.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین