کد خبر: ۳۶۷۷۳۱
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

نگاهی به مسابقات جهانی کشتی فرنگی درشیراز/ایران سومین تیم برتر ادوار این رقابت ها

جام جهانی کشتی( FILA Wrestling World Cup ) ) رقابتی است که همه ساله توسط اتحادیه جهانی کشتی در رشته فرنگی و آزاد برگزار می شود و پس از المپیک و مسابقات جهانی، سومین رویداد مهم این رشته است و تیم کشتی فرنگی ایران از نظرکسب مقام سومین تیم برتر ادوار برگزاری این رقابت هاست .
آفتاب‌‌نیوز :
درمسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که از سال 1980 آغاز شده است تیم های شرکت کننده پس از قرعه کشی به صورت تیمی با هم پیکارخواهند کرد و تیم هایی می توانند دراین مسابقات شرکت داشته باشد که جز هشت برتر رده بندی اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفته باشند از این رو تیم های ایران، روسیه، جمهوری آذربایجان، ترکیه، اوکراین، بلاروس، قزاقستان وآلمان دراین رقابت ها شرکت دارند. 

بر اساس قرعه کشی صورت گرفته تیم‌های روسیه، بلاروس، آلمان و قزاقستان در گروه یک قرار دارند و در گروه دوم نیز تیم‌های آذربایجان، ترکیه، اوکراین و ایران به مصاف هم خواهند رفت . 
نخستین دوره رقابت های جام جهانی کشتی فرنگی در سال 1980 به میزبانی شهر ترلبورگ سوئد برگزار شد که تیم اتحاد جماهیر شوروی (روسیه ) عنوان نخست را به خود اختصاص داد. 
طی 33 دوره برگزاری جام جهانی کشتی فرنگی، تیم روسیه در مجموع با کسب 18عنوان قهرمانی (12 بار با نام اتحاد جماهیر شوروی و 6 بار با نام روسیه) هشت نایب قهرمانی و یک عنوان سومی پرافتخار ترین تیم این رقابت ها است، تیم کوبا با چهارعنوان قهرمانی، پنج نایب قهرمانی و دو مقام سومی درجایگاه دوم قراردارد و تیم ایران هم با چهار مقام قهرمانی، دو نایب قهرمانی و سه مقام سومی، رده سوم را به خود اختصاص داده است. 
* ایران رکورد دار میزبانی جام جهانی کشتی فرنگی است 
ایران تاکنون پنج بار به عنوان میزبان این رقابت ها انتخاب شده است که از این حیث رکوردار است. 

جام جهانی کشتی فرنگی 2016 ششمین میزبانی کشورمان محسوب می شود که در شیرازبرگزار خواهد شد و این برای نخستین بار است که درایران شهری به غیر از پایتخت میزبان این رویداد شده است. 

نخستین میزبانی ایران در هجدهمین دوره این رقابت ها در سال 1997 بر گزار شد و تیم کشورمان پس از تیم های ترکیه، روسیه و کره جنوبی عنوان چهارم را کسب کرد. 

* نخستین قهرمانی ایران در بیست و هشتمین دوره این رقابت ها در ارمنستان رقم خورد 
ایران در بیست و هشتمین دوره این رقابت ها در سال 2010 که به میزبانی شهر ایروان ارمنستان بر گزار شد با شکست تیم ترکیه نخستین عنوان قهرمانی خود را کسب کرد و تیم ارمنستان نیز به مقام سوم رسید. 

تیم کشتی فرنگی ایران در دوره گذشته (سی و سومین دوره) این رقابت ها که به میزبانی کشورمان برگزار شد پس از تیم های جمهوری آذربایجان و روسیه به مقام سوم دست یافت. 

* نگاهی به کشتی گیران ایرانی شرکت کننده در مسابقات جهانی 
سامان عبدولی که مدال نقره بزرگسالان 2016 آسیا در تایلند را در کارنامه دارد در وزن 59 کیلو گرم به مصاف حریفان خود می رود در این وزن نیز امین مردانی دیگر کشتی گیر شر کت کننده است. 

امید نوروزی کشتی گیر شیرازی که مدال طلای المپیک لندن، طلا و نقره جهان و طلا آسیا را در کارنامه دارد در این رقابت ها در وزن 66 کیلو گرم مبارزه می کند در این وزن نیز مهدی زید وند که مدال برنز اسیا را دارد دیگر کشتی گیر این وزن است . 

افشین بیابانگرد، دارنده مدال برنز جهان، طلا، نقره و برنز اسیا در وزن 71 کیلو گرم کشتی می گیرد و در این وزن هم عظیم گرمسیری نیزحضور دارد . 

سعید عبد ولی که در وزن 75 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می رود، تاکنون دونشان طلای جهانی ، یک طلا و سه برنز جهان و آسیا و سه مدال برنز اسیا را کسب کرده است ، در این وزن نیز پیام بویری که مدال طلای جوانان اسیا ، نقره و برنز جوانان جهان و دو مدال برنز آسیا را تا کنون کسب کرده است به مصاف حریفان خود می رود . 

رامین طاهریان که دو مدال طلای جوانان و بزرگسالان را کسب کرده در این رقابت ها در وزن 80 کیلوگرم پیکار می کند و یوسف قادریان هم در این وزن دیگر کشتی گیر شرکت کننده است که مدال برنز بزرگسالان جهان ،مدال طلا و نقره بزرگسالان اسیا را در کارنامه دارد. 

حبیب الله اخلاقی در 85 کیلوگرم دارنده دو مدال برنز بزرگسالان جهان ، طلا و برنز دانشجویان جهان و مدال طلا و نقره اسیا نیز در این این رقابت ها با حریفان خود مبارزه می کند و حسن نوری هم دیگر شرکت کننننده در این وزن است . 

قاسم رضایی کشتی گیر وزن 98 کیلوگرمی ایران نیز تا کنون، مدال طلای المپیک 2012 لندن، یک نقره و دو برنز جهان و چهار طلای بزرگسالان اسیا را کسب کرده کرده از امیدهای این وزن در مسابقات جام و جهانی است و مهدی علیاری نیز با داشتن سه مدال طلا و یک برنز اسیا دیگر شرکت کننده این وزن است . 

بشیر باباجان زاده در وزن 130 کیلوگرم به مصاف حریفان خود می رود تاکنون دو مدال برنز جهان و دو برنز آسیا را در کارنامه دارد و بهنام مهدی زاده هم دیگر کشتی گیرشرکت کننده در این وزن است که مدال طلای بزرگسالان اسیا را کسب کرده است . 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین