کد خبر: ۳۶۷۷۹۷
تاریخ انتشار : ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳

واردات ایران از کشورهای عربی چند درصد کاهش یافت؟

مدیرکل دفتر عربی ـ آفریقای سازمان توسعه تجارت از کاهش ۳۶ درصد واردات از کشورهای عربی و آفریقایی در سال ۹۴ خبر داد و گفت: بیشترین کاهش واردات مربوط به امارات متحده عربی بوده است.
آفتاب‌‌نیوز : فرزاد پیلتن مدیرکل دفتر عربی ـ آفریقای سازمان توسعه تجارت با اشاره به کاهش واردات از کشورهای عربی و آفریقایی گفت: ارزش واردات از کشورهای عربی ـ آفریقایی از 13 میلیارد دلار در سال 93 به 8 میلیارد و 200 میلیون دلار در سال 94 رسیده است.

به گزارش میزان، وی افزود: بیشترین کاهش واردات مربوط به امارات در حدود 5 میلیارد دلار بود و از مصر نیز کاهش واردات از 14 میلیون دلار به 2 میلیون دلار را داشته‌ایم.
 
به گفته پیلتن سال گذشته واردات از بحرین، تونس، عمان، قطر، کویت و ماداگاسکار نیز کاهشی بوده و در مقابل واردات از کشورهای اردن و آفریقای جنوبی با افزایش همراه شده است.
 
این مقام مسئول در سازمان توسعه تجارت در ادامه به افزایش صادرات به کشورهای عربی ـ آفریقایی در سال 94 اشاره کرد و گفت: سال گذشته 13 میلیارد دلار از صادرات ایران به کشورهای عربی و آفریقایی مربوط می‌شد.
 
پیلتن افزود: سال 93 سهم صادرات ایران به کشورهای عربی و آفریقایی 12 میلیارد و 300 میلیون دلار بوده که در سال 94 این رقم با 5 درصد افزایش به 13 میلیارد دلار رسیده است.
 
وی یادآور شد: صادرات به کشورهای امارات، عمان، کویت، لبنان، قطر، اتیوپی، الجزایر، اردن، اریتره، بورکینافاسو، توگو، سوریه، جیبوتی، زیمبابوه، ساحل عاج، سنگال، سودان، سومالی، سیرالئون، سیشل، غنا، کامرون، گامبیا، لیبریا، ماداگاسکار، مغرب، موریتانی، موریس و موزامبیک افزایش نشان می‌دهد و صادرات به کشورهای اوگاندا، انگول، بحرین، بنین، تونس، لیبی، تانزانیا، چاد، رواندا، زامبیا، عراق، عربستان، کنگو، کنیا، گابن،گینه، مالی، مصر، نیجر، نیجریه و یمن نیز با کاهش صادرات مواجه بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین