کد خبر: ۳۶۷۸۴
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۱:۳۴

استفاده از سگها برای تشخیص سرطان !

آفتاب‌‌نیوز : اين تحقيقات توسط "ميشاييل مك كلون" و "تاديوسك يتزيرسكي" در مركز علوم ورشو در لهستان انجام شده است.

اين محققان معتقدند سگ‌ها با بوكردن محيط تنفس پيراموني بيماران مبتلا به سرطان مي‌توانند وجود اين بيماري را در آنها، حتي در مراحل اوليه، تشخيص دهند.

اين دو محقق لهستاني در تحقيقات خود از ‪ ۸۶‬نفر از داوطلبان مبتلا به سرطان استفاده كردند.اين عده كه ‪ ۵۵‬نفر آنها مبتلا به بيماري سرطان كبد و ‪ ۳۱‬نفر ديگر مبتلا به بيماري سرطان سينه بودند به همراه ‪ ۸۳‬فرد سالم در يك كلينیك دور هم جمع شدند.اين دو محقق در مركز درماني ياد شده از پنج سگ كه پيشتر بمدت سه هفته آنها را تحت تعليم قرار داده بودند خواستند كه بيماران مبتلا به سرطان را شناسايي كنند.

نتايج حاصله بيانگر آن بود كه اين سگ‌ها نه تنها توانستند با دقتي بين ‪ ۸۸‬تا ‪ ۹۷‬درصد بيماران  را شناسايي كنند بلكه در اين تحقيق مشخص شد كه اين حيوانات حتي قادر بودند وجود سرطان در كبد و سينه افراد مبتلا را حتي در مراحل اوليه شناسايي و تشخيص دهند.اين درحالي است كه برخي ازبيماران سرطاني حاضر در اين آزمون تا كنون تحت معالجه شيمي درماني نيز قرار نگرفته بودند.

محققان با استفاده از اين روش همچنين متوجه شدند كه از تجزيه محيط تنفسي پيراموني بيماران نيز مي‌توان برخي از بيماري‌ها نظير سرطان را تشخيص داد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین