کد خبر: ۳۶۸۲۴۶
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷

حضور کارشناس پرونده مرتضوی در تأمین اجتماعی

وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی می‌گوید کارشناس رسمی دادگستری برای بررسی ادعاهای مطرح شده از سوی سعید مرتضوی رئیس پیشین این سازمان، در تامین اجتماعی حضور یافته و مشغول بررسی اسناد و مدارک است.
آفتاب‌‌نیوز : مجتبی نظری درباره آخرین وضعیت بخش دوم پرونده تأمین اجتماعی اظهار کرد: پرونده به دادسرا بازگشته و هم‌اکنون نیز در اختیار کارشناس دادگستری است تا بررسی‌های لازم انجام شود. با آماده شدن گزارش کارشناس، پرونده دوباره به دادگاه برمی‌گردد.

به گزارش تسنیم، وکیل مدافع سازمان تأمین اجتماعی در پاسخ به این سؤال که بررسی‌های کارشناس در چه مرحله‌ای قرار دارد، گفت: کارشناس در سازمان تأمین اجتماعی حضور یافته و مشغول بررسی اسناد و مدارک مرتبط با ادعاهای مطرح شده از سوی مرتضوی است.

نظری در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه کارشناس کدام بخش از ادعاهای مطرح را بررسی می‌کند، افزود: بیشتر اسناد و مدارکی که کارشناس مشغول بررسی آن است، به مسائل مالی مربوط می‌شود.

پرونده تأمین اجتماعی دارای دو بخش است که بخش نخست آن به همراه شکایت روح‌الامینی اولیای دم یکی از فوت‌شدگان حادثه بازداشتگاه کهریزک در شعبه نهم دادگاه کیفری یک به ریاست قاضی کشکولی مورد رسیدگی قرار گرفت و در نهایت پس از برگزاری هفت جلسه، قاضی کشکولی، مرتضوی را در ارتباط با شکایت اولیای دم مرحوم روح‌الامینی به اتهام معاونت در قتل عمدی و آن بخش از حکم پرونده قضات کهریزک که نقض شده بود، تبرئه کرد.دادگاه همچنین در ارتباط با بخشی از پرونده تأمین اجتماعی، متهم را به رد مال به مبلغ 46میلیون تومان و یک سال حبس که شش ماه آن تعلیقی است، محکوم کرد.

اولیای دم مرحوم روح‌الامینی، سازمان تأمین اجتماعی و متهم پرونده به حکم شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران اعتراض کردند و پرونده برای رسیدگی در مرحله تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

بخش دوم پرونده مرتضوی مشتمل بر 18 جلد و شامل ادامه شکایت سازمان تأمین اجتماعی، عباس پالیزدار و برخی شکات خصوصی است که نخستین جلسه آن 25 آبان در شعبه 1057 دادگاه کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری برگزار و به شکایت پالیزدار و شکات خصوصی رسیدگی شد.

جلسات دوم و سوم این پرونده به موضوع تأمین اجتماعی اختصاص داشت که با ایراد قاضی به کیفرخواست، پرونده برای رفع برخی نواقص به دادسرا بازگشت. این بخش از پرونده هم اکنون در اختیار کارشناس است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین