کد خبر: ۳۶۸۲۸۰
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸

ترامپ: ممکن است روابط خوبی با انگلیس نداشته باشم

دونالد ترامپ در اظهاراتی در پاسخ به موضع نخست وزیر انگلیس علیه خود گفت که ممکن است در صورت رسیدن به ریاست جمهوری روابط خوبی با دولت دیوید کامرون در انگلیس نداشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
دونالد ترامپ کاندیدای ریاست جمهوری پیشتاز جمهوری خواهان آمریکا در مصاحبه با یک شبکه انگلیسی که امروز (دوشنبه) پخش شد نسبت به یک اظهارنظر دیوید کامرون که مواضع ترامپ را "تفرقه برانگیز، احمقانه و اشتباه" خوانده بود واکنش نشان داد.

ترامپ در این مصاحبه که در شهر نیویورک انجام شد گفت: این طور به نظر می‌رسد که ما قرار نیست روابط خیلی خوبی داشته باشیم. با این حال کسی آینده را نمی‌داند و من امیدوار هستم که با کامرون روابط خوبی داشته باشم اما او تمایلی به رسیدگی به مشکل ندارد.

ترامپ در این مصاحبه همچنین صادق خان، شهردار جدید لندن را به خاطر آنکه دیدگاه‌های او را "جاهلانه" خوانده یک فرد "بی‌ادب" توصیف کرد.

ترامپ گفت که حتما واکنش خصمانه شهردار جدید لندن به این گفته‌اش که برای او به عنوان یک مسلمان به منظور ورود به آمریکا استثنا قائل خواهد شد را "به خاطر خواهد سپرد".

ترامپ گفت: صادق خان مرا نمی‌شناسد و با من ملاقات نداشته و نمی‌داند که من به دنبال چه چیزی هستم. من فکر می‌کنم که اظهارات او اظهاراتی بسیار بی‌ادبانه بود و به او می‌گویم که این اظهارات را به خاطر خواهم سپرد. اظهارات او بسیار زشت بودند.

با این حال ترامپ این مساله را که با صادق خان "سر جنگ دارد" رد کرد.

وی اظهار داشت: من زمانی که شنیدم او پیروز انتخابات شده آرزوی خیر برای او کردم. او یک مسلمان است و من فکر می‌کنم این که او چنین حرف‌هایی را بزند نشان دهنده نادانی است.

این در حالی است که هم دفتر صادق خان و هم دفتر دیوید کامرون به این مصاحبه ترامپ واکنش نشان دادند.

دفتر نخست وزیر انگلیس اعلام کرد که کامرون همچنان به موضع‌اش درباره طرح پیشنهادی دونالد ترامپ در خصوص ممنوع کردن ورود مسلمانان به آمریکا و تفرقه برانگیز، احمقانه و اشتباه بودن این طرح پایبند است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، سخنگوی دیوید کامرون گفت که او صراحتا اعلام کرده با هر کسی که رئیس جمهور آمریکا شود همکاری خواهد کرد و به حفظ روابط ویژه با واشنگتن متعهد است.

همچنین دفتر صادق خان نیز به این اظهارات ترامپ واکنش نشان داد و گفت: رای دهندگان آمریکایی دیدگاه‌های ترامپ را رد خواهند کرد.

در بیانیه دفتر صادق خان آمده است: صادق خان کل زندگی‌اش را صرف مبارزه با افراط گری کرده است اما اظهارات ترامپ این مبارزه را برای همه ما بسیار سخت‌تر کرد و کاملا به نفع افراط گران بوده و سبب خواهد شد که امنیت هر دو کشور کاهش پیدا کند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین