کد خبر: ۳۶۸۳۲۲
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۵

ایوبی: به احتمال زیاد به «کن» می‌روم

رئیس سازمان سینمایی کشور از احتمال سفر خود به فرانسه برای شرکت در جشنواره‌ «کن» خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
حجت‌الله ایوبی در پاسخ به این پرسش ایسنا که «با توجه به حضور چشمگیر سینمای ایران در بخش‌های مختلف جشنواره‌ فیلم «کن»، آیا امسال در این رویداد معتبر حاضر خواهید شد؟»، تصریح کرد: امسال به دلیل اینکه ما دو فیلم («فروشنده» ساخته‌ اصغر فرهادی و «وارونگی» ساخته‌ بهنام بهزادی) را در جشنواره‌ کن داریم و یکی از اعضای هیئت داوران (کتایون شهابی، پخش‌کننده‌ بین‌المللی) نیز ایرانی است، به احتمال زیاد به جشنواره کن می‌روم. زمان این سفر هنوز قطعی نشده اما به احتمال زیاد به مدت یک روز در جشنواره‌ کن حضور خواهم داشت.

رئیس سازمان سینمایی همچنین درباره‌ تعیین تکلیف بودجه‌ خانه‌ سینما گفت: مبلغ و زمان تخصیص این بودجه هنوز مشخص نیست اما در دو سه هفته آینده مشخص خواهد شد.

ایوبی درباره رفع مشکلات صندوق بیمه بیکاری هنرمندان و پیدا کردن یک راه حل مقطعی نیز اظهار کرد: راهکار این مشکل فراتر از سازمان سینمایی است. این مسئله‌ای است که هنوز نتوانستیم حل کنیم. باید دیگران به کمک ما بیایند و حل این مسئله به تنهایی از عهده ما برنمی‌آید.

وی که دوشنبه پس از پایان «جشن سینمای جوان» در سالن سوره‌ حوزه‌ هنری به پرسش خبرنگاران پاسخ می‌گفت، درباره‌ گلایه‌های فیلمسازان فیلم کوتاه در مورد کمبود حمایت‌ها نیز گفت: بودجه‌های ما اساسا در حد حمایت و کمک به خیل عظیم جوانانی که در سراسر کشور در این زمینه فعالیت می‌کنند، نیست. اما امسال با توجه به رونق سینما شاید بشود از بخش حرفه‌ای کمتر حمایت کرد و آنها بتوانند پول‌های خودشان را از گیشه دربیاورند.

او درباره‌ حمایت‌های سازمان سینمایی از انجمن سینمای جوانان در سال جاری توضیح داد: امسال در بخش تولید، نگاه ویژه‌ای به انجمن داریم و حدود 300 فیلم کوتاه تولید خواهیم کرد. با همه‌ کارهایی که در سازمان سینمایی و انجمن سینمای جوانان انجام خواهد شد، فکر می‌کنم فیلمسازان فیلم کوتاه سال بهتری خواهند داشت.

ایوبی ادامه داد: سال گذشته بودجه تولید ما در انجمن بسیار ناچیز بود اما امسال این بودجه چند برابر شده و مهم‌ترین حمایتی که بچه های فیلمساز از ما انتظار دارند حمایت در بخش تولید و روزآمد کردن تجهیزات است که برای آن هم بودجه‌ای دیده شده است.

رئیس سازمان سینمایی در پایان به حمایت‌های این سازمان از دفاتر استانی «انجمن سینمای جوانان ایران» هم اشاره کرد و گفت: امسال برای اولین بار بعد از حدود یک دهه علاوه بر حمایت‌های کلی، بودجه‌ای هم به طور مستقل برای تولید در دفاتر استان‌ها در نظر گرفته شده که در این چارچوب حدود 300 فیلم، با حمایت سازمان سینمایی تولید خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین