کد خبر: ۳۶۸۳۴
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۰۴

حمايت از كودكان زباله‌‏گرد توسط انجمن حامیان کودکان کار و خیابانی

آفتاب‌‌نیوز : در اين پروژه سه مرحله‌‏اي؛ اقداماتي نظير شناسايي منطقه و كودكان مشغول به كار محل و جذب آنها، ارائه كارت شناسايي و بهداشت، تشكيل پرونده، ارائه وسايل شخصي نظير لباس‌‏كار، دستكش، ماسك، باز و بند شبرنگ براي جلوگيري از تصادفات كودكان در شب انجام مي‌‏شود. 

همچنين, معاينات پزشكي توسط متخصصان كودكان و در صورت لزوم ارائه درمان و دارو، آموزش بهداشت فردي و اوليه شامل آموزش بهداشت دهان و دندان و شست و شوي فردي, ارائه يك وعده غذاي گرم در هفته از ديگر خدمات ارائه شده به كودكان زباله‌‏گرد است. 

در مرحله دوم اين پروژه, اقداماتي شامل مددكاري, آموزش مهارت‌‏هاي اوليه زندگي, اعزام مددكار براي آشنايي و برقراري ارتباط با خانواده‌‏هاي اين كودكان و اطلاع‌‏رساني به ساكنان منطقه توسط مددكاران اجتماعي براي تغيير نگرش در رفتار نسبت به اين كودكان صورت مي‌‏گيرد.
 
انجمن حاميان كودكان كار و خياباني, در مرحله سوم اين پروژه, آموزش سواد در حد خواندن و نوشتن حرفه‌‏آموزي، ايجاد تسهيلات و تربيت نيروي انساني متخصص براي اجراي فعاليت‌‏هاي مربوط به پيشگيري از سوء مصرف مواد مخدر, HIV ، برقراري ارتباط با جمعيت پرخطر و انجام VCT و در صورت لزوم ارجاع به خانواده‌‏ها، خدمات حقوقي و پر كردن اوقات فراغت را در نظر گرفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین