کد خبر: ۳۶۸۴۶۴
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰

انبار نمایندگی اسکانیا زاهدان در آتش سوخت

این حادثه همچون تمامی حوادث به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی به وقوع پیوست، لذا لازم است تا نمایندگی‌های شهر که اغلب دارای انبارهای بزرگ قطعات یدکی هستند نکات ایمنی را بسیار رعایت کنند.
آفتاب‌‌نیوز : معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان گفت: بامداد گذشته انبار نمایندگی اسکانیا در شهرستان زاهدان طعمه حریق شد.

به گزارش ایسنا، شاقوزایی تاکید کرد: مقارن ساعت 3:54 دقیقه بامداد روز گذشته یک مورد حریق در محدوده انتهای خیابان فاضلی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان اعلام شد که بلافاصله آتش نشانان به محل اعلام شده اعزام شدند.

وی ادامه داد: در بررسی‌های صورت گرفته از محل حادثه مشخص شد مکان آتش گرفته انباری متعلق به نمایندگی اسکانیا در زاهدان است که با توجه به حجم حریق حاصل از سوختن لوازم خودرو آتش نشانان دو ایستگاه 4 و 8 برای اطفاء آن به محل اعزام شدند که در پایان توانستند پس از گذشت بیش از یک ساعت مقارن ساعت 5 بامداد این حریق را مهار و از سرایت آن به مناطق همجوار پیشگیری کنند.

شاقوزایی افزود: این حادثه نیز همچون تمامی حوادث به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی به وقوع پیوست، لذا لازم است تا نمایندگی‌های شهر که اغلب دارای انبارهای بزرگ قطعات یدکی هستند نکات ایمنی را بسیار رعایت کنند.

وی تاکید کرد: انجام سیم کشی اصولی در انبار و استفاده صحیح از بار مصرفی هر فیوز برای انشعابات مربوطه، نصب سیستم اعلام حریق، نصب سیستم اطفاء حریق، نصب دوربین‌های مداربسته و کنترل آنان از طرف نماینده مربوطه، قطع کنتور برق و خاموش کردن اسپیلت‌ها، یا وسایل گرمایشی موجود در انبار هنگام خروج از مکان، مات کردن شیشه‌های انبار و داشتن تهویه مناسب به همراه چیدمان اصولی لوازم و رعایت فاصله مناسب چیدمانی در انبارها از جمله مهم‌ترین این نکات هستند که باید توسط نمایندگی‌ها رعایت شوند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان گفت: در این روز یک مورد حریق منزل، یک مورد حریق درخت و یک مورد حریق سطل زباله نیز به وقوع پیوست، علاوه بر آنان چند عملیات دیگر از قبیل قفل شدن درب مدرسه، حبس شدن فرد در آسانسور، قفل شدن درب منزل و رهاسازی گرب از سقف کاذب نیز به سازمان آتش نشانی اعلام شد که آتش‌نشانان در این موارد نیز به بهترین شکل ممکن امدادرسانی کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین