کد خبر: ۳۶۸۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۸۴ - ۱۵:۵۹

دبيركل حزب موتلفه : تهديد ايران يك حربه زنگ زده است

آفتاب‌‌نیوز :


 محمدنبي حبيبي در پايان نشست دبيران اين حزب افزود: بحمدالله امروز دولت و ملت ما در صحنه‌هاي جهاني و منطقه‌اي پرقدرت‌تر از گذشته ظهور پيدا كرده‌اند و اين قدرت چيزي نيست كه با يك تهديد بي‌اساس آسيب ببيند. 

وي با اشاره به دو پيشنهاد رئيس جمهور درخصوص مبادله گروه‌هاي بررسي كننده حقوق بشر از صاحبنظران ايران و اروپا ونيز جبران ستم به يهوديان در صورت صحت داشتن افسانه هولوكاست گفت: سكوت غرب در مورد دو پيشنهاد رئيس‌جمهور ما سردرگمي آنها را تعامل مثبت با ايران نشان مي‌دهد. به‌نظر ما ديپلماسي غرب بر مبناي يك عقلانيت، لازم است به پيشنهاد حق جويانه ايران پاسخ مثبت دهد. 

وي در پاسخ به سؤالي در مورد تحولات منطقه پس از مرگ شارون تصريح كرد: دست انتقام الهي شارون را از صحنه سياست منطقه محو كرد؛ شارون ديگر وجود خارجي ندارد. 

وي اظهار داشت: هر چند پس از شارون رژيم صهيونيستي همچنان بر طبل خشونت و تجاوز به مسلمانان مي‌كوبد، اما منطقه بدون شارون نفس تازه مي‌كشد و رژيم صهيونيستي ديگر جرات تكرار جنايات و فجاعيي كه در دوران شارون اتفاق افتاد را نخواهد داشت. برخي از دوستان اسرائيل هم از شر اين عنصر ضد بشر نفس راحت خواهند كشيد. ظاهراً شارون آنقدر آش را شور كرده‌است كه آشپزهاي پخت و پز كننده اسرائيل هم شوري آن‌را احساس كرده‌اند. 

حبيبي در بخش ديگري از اين گفت‌وگو در مورد واريز 100 درصد وجوه ناشي از درآمد نفت به حساب‌هاي خارج از كشور گفت: ما نمي‌دانيم در گذشته براساس كدام منطق اقتصادي و كدام ايده مثبتي چنين تصميمي گرفته شده است؛ ما اين رويكرد راعقلاني و اقتصادي نمي‌دانيم و اميدواريم كه رئيس جمهور دولت نهم جلوي اين روند خلاف قانون را بگيرد. 

وي اضافه كرد: تصميم ياد شده مغاير اصل 53 قانون اساسي و قانون برنامه پنج ساله چهارم و نيز قوانين بودجه است. 

وي در همين خصوص تصريح كرد: در بودجه سال 85 اگر پيش‌بيني درآمد نفت و برآورد هزينه آن درست صورت گيرد همين الگو را در مورد ديگر درآمدهاي دولت مي‌توان پياده كرد. 

وي تصريح كرد: دولت و مجلس بايد براساس آخرين گزارش تفريغ بودجه و نظريه كارشناسان ديوان محاسبات و سازمان حسابرسي بودجه سال 85 را سامان دهد. بي‌اعتنايي به ديدگاه‌هاي كارشناسي آنها به معناي ناديده گرفتن اصل 55 قانون اساسي و جايگاه خطير ديوان محاسبات و سازمان حسابرسب به عنوان مراجع صيانت كننده از بيت‌المال است. 

دبيركل حزب موتلفه اسلامي در ادامه به تنظيم بودجه سال 1385 اشاره كرد و گفت: خبرهايي كه از نحوه تنظيم بودجه شنيده مي‌شود نكات مثبتي در بردارد و بسياري از ابهامات گذشته را شفاف مي‌كند كه اين امر بسيار مفيد مي‌باشد. 

وي تصريح كرد: ميل به كاهش نرخ ارز در بودجه از جمله نكات مهم و كليدي بودجه سال جاري است كه اگر در سال‌هاي بعد و به‌تدريج ادامه يابد ،با توجه به كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي مي‌تواند آثار مثبتي در كاهش قيمت تمام شده كالاهاي توليدي، كاهش نرخ تورم و افزايش رغبت سرمايه‌گذاري مولد بخش خصوصي داشته باشد. 

حبيبي افزود: بايد دقت شود كه موضوع كاهش نرخ ارز از 900 تومان در بودجه سال جاري به 895 تومان در بودجه سال آتي يكسوي سكه است. آنچه كه در آن سوي سكه مي‌توانستيم شاهد باشيم اين بوده است كه براساس قانون برنامه چهارم نرخ ارز در بودجه سال 85 مي‌بايست به 970 تومان برسد كه براي اقتصاد بسيار زيانبار بود. 

وي افزود: اين نكته اهميت كار را بيشتر نشان مي‌دهد، بويژه در شرايطي رقم 895 تومان انتخاب شده كه در بازار آزاد هم اكنون دلار 910 تومان به فروش مي‌رسد. 

وي ادامه داد: در واقع دولت عملكرد ميانگين نرخ ارز در سال جاري را در نظر گرفته است كه به‌نظر من حتي اگر كمي كمتر از آن‌هم در نظر گرفته مي‌شد مشكلي ايجاد نمي‌گرديد. 

وي سپس با انتقاد از كساني كه به كاهش نرخ ارز در بودجه معترضند، گفت:‌ كساني با اين تصميم بزرگ و كليدي دولت كه باعث تقويت پول ملي مي‌شود، مخالفت مي‌كنند؛معمولا همان كساني هستند كه با طرح كنترل قيمت‌ها مخالفت كرده و امروز آن را شكست خورده معرفي مي‌كنند و حال آنكه با اجراي طرح در سال‌ آينده بطور ملموس‌تري آثار مثبت آن در اقتصاد جامعه پديدار مي‌گردد. 

دبير كل حزب موتلفه اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به سؤالي درمورد بهانه قراردادن برخي در مورد مسئله جمهوريت و حمله آنها به جمعي از علما اظهار داشت: يك وقت بحث تخريب شخصيت علما و دانشمندان حوزه و دانشگاه است، از پيش معلوم است كه اينها دلشان براي جمهوري نظام نسوخته است. 

وي افزود: اساساً جدا كردن بحث جمهوريت و اسلاميت توسط طيف‌هاي روشنفكري يك پروژه براي ناديده گرفتن اسلام و ايجاد تفرقه است و اسلام و مردم در اين مملكت هيچگاه فاصله نداشتند. در نهضت امام خميني (ره) همه مشاهده كردند وقتي سرنيزه‌ها برداشته شد چگونه اسلام و مردم در آغوش يكديگر جاي گرفتند و جمهوري اسلامي متولد شد. 

وي خطاب به كساني كه از اين آب گل آلود مي‌خواهند ماهي بگيرند گفت: شما هر چقدر بيشتر در اين شيپور بدميد به ضررتان است ؛چرا كه مردم بلافاصله از شما سؤال خواهند كرد پس چرا وقتي طي 8 سال گذشته در برخي روزنامه‌هاي دوم خرداد به اسلام، امام و حتي مقدسات بديهي مردم اهانت شد صدايتان در نيامد. 

وي افزود: انتخابات مجلس خبرگان انشاء الله در زمان خودش برگزار مي‌شود و اين بحث‌ها آسيبي به صحت و سلامت و شفافيت برگزاري آن مي‌زند. 

حبيبي در پايان درمورد سوانح اخير سقوط هواپيماها و آخرين سانحه كه منجر به فاجعه از دست رفتن عده‌اي از فرماندهان عزيز سپاه بخصوص فرمانده نيروي زميني شد ،اظهار داشت: رسيدگي دقيق به هر دو سانحه اخير از وظايف قطعي مقامات ذيربط است. رهبري و عامه مردم و خانواده‌هاي عزيز آن شهيدان از هر و سانحه داغدار شده‌اند؛ جلوگيري از تكرار اين حوادث از الزامات بي‌چون و چراي مقامات مسئول بديهي‌ترين وظيفه قانوني آنهاست. ما خود را شريك غم همه داغداران اين حوادث مي‌دانيم.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین