کد خبر: ۳۶۸۶۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۹

عارف: بعد از انتخابات رقابت باید به رفاقت‌ تبدیل شود

رییس شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان گفت: بعد از انتخابات رقابت‌ها باید به رفاقت و برادری تبدیل شود و ارزش‌ها و اصول اخلاقی مورد توجه قرار گیرد.
آفتاب‌‌نیوز : محمدرضا عارف امشب (سه شنبه) طی سخنانی در نشست حزب اعتدال و توسعه ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های نمایندگان مجلس نهم اظهار کرد: مجلس دهم در شرایطی کار خود را آغاز می کند که از یک طرف با فعالیت دولت تدبیر و امید که در حماسه خرداد 92 برای حاکمیت اخلاق، اعتدال و قانون روی کار آمده و علی رغم مشکلات موجود دستاوردهای خوبی را در بخش های مختلف داشته روبرو است و از سوی دیگر مسائل و مشکلات اقتصادی علی رغم تلاش‌های دولت در مهار تورم و پیشبرد برنامه نفس گیر برجام که با دو هدف لغو تحریم‌ها و حفظ حق غنی‌سازی انجام شد، روبرو است که در مجموع سبب می شود مهم ترین اولویت‌های ما در مجلس رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال برای جوانان و بهبود معیشت مردم باشد.

وی با اشاره وضعیت فعلی منطقه خاورمیانه اظهار کرد: به برکت نظام اسلامی که در آن قرار داریم افتخار می کنیم که باثبات‌ترین کشور در یک منطقه پرآشوب هستیم اما در عین حال نمی‌توانیم نسبت به برادرکشی در کشورهای اسلامی بی تفاوت باشیم بلکه باید به واسطه نگاه انقلاب اسلامی یک نقش‌آفرینی ملی را در این زمینه داشته باشیم و روابط خوبی را با کشورهای منطقه و کسانی که حاضرند مسائل مربوط به سوریه در یک بازی برد- برد حل شود، داشته باشیم.

رییس فراکسیون امید با بیان اینکه حل مشکلات کنونی کشور به تنهایی از عهده دولت برنمی‌آید، اظهار کرد: ما برای رسیدن به موفقیت در حل مشکلات کنونی نیازمند یک عزم ملی و توافق دولت و مجلس هستیم به شکلی که مجلس خود را شریک دولت و دولت نیز مجلس را شریک خود بداند و هرکدام یکدیگر را مأمن و همراه خود برشمارند.

وی ادامه داد:‌ برای آنکه مجلس در رأس امور قرار گیرد نیازمند همدلی و همراهی در درون مجلس نیز هستیم و در این زمینه لازم است هر دو جریان رقیب اصولگرا و اصلاح طلب پس از پایان رقابت‌ها در انتخابات رفاقت‌ها را اصل قرار دهند.

عارف ادامه داد: رقابت در قانون اساسی ما پذیرفته شده است و حضور مردم در عرصه سیاسی نیز به ارتقا جایگاه کشورمان در جهان و بالاتر رفتن مشروعیت این نظام انجامیده است که کشورهای غربی نیز بعد از هر انتخابات در ایران به آن اعتراف می کنند اما لازم است بعد از رقابت‌ها توجه به ارزش‌ها و اصول مدنظر قرار گیرد و از فردای رقابت، رفاقت و برادری حاکم شود.

منتخب مردم تهران در مجلس دهم با اشاره به تجربه اصلاح طلبان در انتخابات 92 اظهار کرد: ما با درسی که از انتخابات 92 گرفتیم متوجه شدیم که راهبرد اولویت منافع ملی و توجه به خواسته‌های مردم به جای پیگیری منافع جناحی و حزبی می تواند به موفقیت ما منجر شود ونتیجه این راهبرد نیز ائتلاف امید بود که فراتر از جبهه اصلاحات رقم خورد و از نیروهای معتدل نیز در لیست نهایی استفاده شد.

وی در پایان با بیان اینکه امیدوار است در مجلس دهم اولویت‌هایی چون تقویت روحیه امید و نشاط، توسعه آرامش و ایجاد رونق اقتصادی مورد توجه قرار گیرد، اظهار کرد: ما تاکنون دو گام را در پیشبرد اهداف خود برای پیشرفت کشور برداشته‌ایم که یکی انتخابات 92 و دیگری انتخابات مجلس دهم بوده است اما برای رفع مشکلات مردم باید گام‌های اساسی دیگری را نیز برداریم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ميبدى
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
0
0
مردى از جنس منطق
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین