کد خبر: ۳۶۸۷۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۴ - ۰۰:۲۳

نتانیاهو چهره ای افراطی

آفتاب‌‌نیوز :


نرمان سالو مون مقاله نویس در روزنامه اسکوپ در این باره می نویسد: نتانیاهو که در دهه 80 میلادی به عنوان سفیر اسراییل در واشنگتن فعالیت می کرد و پس از آن نماینده اسراییل در سازمان ملل شد از نظر بسیاری از سران جهان، چهره ای شاخص محسوب می شود. انتخاب او در سال 1988 به عنوان معاون وزیر امور خارجه اسرائیل وی را به یک ستاره در  امریکا تبدیل کرد.
نتانیاهو شخصی زیرک با تسلط کامل به اصطلاحات امریکا، دارای استعداد فوق العاده ای در اجرای برنامه ها و مصاحبه های تلویزیونی است. وی بارها در مصاحبه های خود توانسته وقایع را چنان توضیح دهد که تمامی مردم اسراییل بدون هیچ شکی، درستی آن را بپذیرند.
اکنون نتانیاهو با حذف شارون به رقابت های انتخاباتی ماه مارس جدی تر نگاه می کند و در صورت انتخاب، وی در مقابل ایران سیاست های سرسختانه تری را نسبت به آریل شارون اتخاذ خواهد کرد. سالومون این گونه ادامه می دهد که دیدگاه وی در خصوص احمدی نژاد رئیس جمهوری ایران با نگاه جهانیان تفاوت چشمگیری دارد.
پس از سخنان احمدی نژاد در خصوص حذف رژیم صهیونیستی از چهره جهان، وی از شارون خواست که اقدام جدی را علیه ایران انجام دهد. در دسامبر سال گذشته وی طی يك  سخنرانی گفت که اگر دولت آینده را در دست بگیرم همچنان به سیاست های گذشته خود در قبال عراق ادامه خواهم داد. نتانیاهو در ژوئن سال 1981 به مقامات اسرائیل پیشنهاد داد که برای جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای بغداد به این کشور حمله کند همچنین نتانیاهو بارها در سخنانش تاکید کرده است که علیه ایران اقدام نظامی خواهد کرد و انجام این عملیات برای رژیم صهیونیستی غیر قابل اجتناب است و اگر دولت فعلی این اقدام را انجام ندهد، دولت آینده بدون شک علیه ایران اقدامات نظامی انجام خواهد داد.
نتانیاهو که جنون خاصی برای استفاده از تسلیحات هسته ای در جهان دارد، رعایت حقوق بشر در فلسطین را نیز نادیده خواهد گرفت. بسیاری از اسراییلی ها بر این نکته واقف اند که نتانیاهو یک افراطی است. بر اساس آخرین نظر سنجی ها مردم اسراییل معتقدند که دوران قبل از حکومت شارون با دولت جدیدی که پس از وی روی کار خواهد آمد بسیار متفاوت خواهد بود.
از سوی دیگر لاری دارفنر در خصوص اقدامات نظامی این رژیم می گوید: حمله نظامی تنها راه حل برای متوقف کردن فعالیت های هسته ای نیست و در حال حاضر توقف فعالیت های هسته ای بسیار آسانتر از سال 1981 است و می توان بدون جنگ به اهداف خود دست بیابیم. به گفته وی با در نظر گرفتن شرایط فعلی جهان، بهترین اقدام برای مقامات اسراییل کنار آمدن با شرایط تسلیحاتی ایران است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین