کد خبر: ۳۶۸۷۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸

کشف شهر زیرزمینی داعش

نیروهای ارتش عراق درپی پیشروی برای آزادسازی موصل، منطقه‌ای را آزاد کردند که داعش در آن شهر زیرزمینی ایجاد کرده بود.
آفتاب‌‌نیوز :
نیروهای ارتش عراق پس از نبردی سخت با تروریست‌های داعش در روستای خوربادان در منطقه مخمور، ضمن بیرون راندن آنها از این مکان، شبکه‌ تونل‌ها و شهر زیرزمینی این گروه را کشف کردند.

وبگاه خبری تحلیلی «میدل‌ایست‌آی» در گزارشی اختصاصی از این منطقه در 60 کیلومتری شهر موصل (مرکز داعش در عراق) می‌نویسد که کیلومترها میدان مین اطراف سنگر‌های داعش که به مسلسل‌های سنگین، مواضع شلیک تک‌تیرانداز و خمپاره مجهز بودند، قرار گرفته است.

داعش در بسیاری از مناطق این روستا، شبکه‌ای گسترده از تونل‌های عمیق ایجاد کرده که درپی فرار آنها از این منطقه و کار گذاشتن تله‌های انفجاری، سربازان ارتش عراق مشغول پاکسازی آن هستند. چندین اتاقک در دل صخره‌های شنی و در عمق 9 متری زیر زمین ایجاد شده بودند که شامل بخش‌های بیمارستانی با ذخایر دارویی، مکان‌های استراحت و حتی نمازخانه هستند.

به گزارش فارس، بنظر می‌رسد این تونل‌ها با دریل‌های صنعتی حفر شده باشند برخی از آنها به قدری بلند هستند که یک نفر می‌تواند در آن کامل بایستد و از بعضی دیگر فقط با سینه‌خیز رفتن می‌توان عبور کرد. یکی از فرماندهان ارتش عراق می‌گوید داعش، اهالی روستا را مجبور به حفر این تونل‌ها کرده که برخی نیز در این راه جان خودشان را از دست دادند.

پیشتر نیز چنین شبکه تونلی بعد از بیرون رانده شدن تروریست‌های تکفیری از شهر «سنجار» کشف شده بود که تعداد آنها به 70 می‌رسید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین