کد خبر: ۳۶۸۷۹۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۴

کشور در انتظار گرد و غبار

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از بروز پدیده گرد و غبار در جنوب شرق و شرق، به ویژه زابل و همچنین کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص پیش‌بینی وضعیت جوی کشور طی دو روز آینده گفت: سامانه بارشی مستقر بر کشور طی سه روز آینده در شمال غرب کشور سبب ابرناکی، رگبار، رعدوبرق و وزش باد می‌شود. در ساعات بعدازظهر نیز در مناطقی از غرب، شمال شرق، مرکز، سواحل دریای خزر، دامنه‌های البرز و زاگرس مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور بارش‌های پراکنده و گاهی رعدوبرق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده‌است.

وی افزود: روز پنج شنبه از شدت بارش در شمال غرب کاسته و بر شدت بارش‌های غرب کشور افزوده می شود. از اوایل روز پنجشنبه نیز افزایش موقتی دما و وزش باد جنوبی در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل اتفاق می‌افتد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور با اشاره به مواج شدن دریای خزر از اواخر روزپنجشنبه، ادامه داد: از همین روز نفوذ زبانه پرفشار و ریزش هوای خنک از عرض‌های شمالی، منجر به کاهش دما در نوار شمالی کشور و تشدید بارش‌ها در سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور خواهد شد. همچنین طی سه روز آینده وزش باد شدید در جنوب‌شرق و شرق کشور سبب گرد و خاک و کاهش دید افقی به ویژه در منطقه زابل می‌شود.

به گفته وی، روز چهارشنبه با احتمال تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق برای مناطقی از غرب و جنوب‌غرب، وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا و دید افقی دور از انتظار نیست. همچنین از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه با افزایش وزش باد در جنوب غرب کشور، پدیده گردوخاک در این ناحیه پیش بینی می‌شود. روز جمعه نیز خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور وضعیت جوی استان تهران در روز پنج شنبه را کمی ابری، دربعدازظهر همراه با افزایش ابر و در بعضی ساعات به صورت رگبار و رعدوبرق و گاهی وزش باد پیش بینی کرد و گفت: بیشینه دما در این روز 33 درجه و کمینه آن 23 درجه بالای صفر خواهد بود. در روز جمعه نیز هوای استان تهران، نیمه ابری، دربعدازظهربا افزایش ابر در بعضی ساعات همراه با رگبارورعدوبرق و گاهی به صورت وزش بادشدید پیش بینی می‌شود.

وظیفه همچنین دمای هوا در گرمترین ساعت روز جمعه را 32 درجه و در سردترین ساعت 21 درجه سانتی گراد اعلام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین