کد خبر: ۳۶۸۸۶۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۸

"ایکتیوز" درمان قطعی ندارد

یک عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: معمولا درمان‌هایی که برای درمان بیماران مبتلا به "ایکتیوز" انجام می‌شود در جهت نرمی و رفع خشکی پوست است.
آفتاب‌‌نیوز :
گیتی صادقیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه بیماری ایکتیوز انواع مختلفی دارد و برحسب یک اختلال به وجود می‌آید، اظهار کرد: یکی از علل اصلی بروز بیماری در نوزادان تازه به دنیا آمده، وراثت است و این بیماری ریشه ژنتیکی دارد.

وی با بیان اینکه در حالت ساده ایکتیوز، پوست خشک می‌شود و بیماری چندان شدید نیست، افزود: با افزایش سن، این بیماری در نوزادان بهتر می‌شود و برای درمان باید از کرم‌های درمانی نرم کننده (کرم‌های اوره) استفاده کنند.

این متخصص پوست و مو گفت: در یک نوع بیماری، پوست مانند پولک‌های ماهی می‌شود و شدت خشکی پوست در آن بیشتر است. همچنین اختلالات دیگری مانند گرفتاری پلک نیز در این نوع مشاهده می‌شود که در آن چشم‌ها به درستی بسته نمی‌شوند.

صادقیان با اشاره به اینکه قرمزی پوست در نوع شدید بیماری، بسیار زیاد است، افزود: نوعی از ایکتیوز با تولد نوزادان شکل می‌گیرد که در این حالت کل سطح پوست نوزاد تاول می‌زند و به مرور با بزرگ شدن تاول‌ها به‌ صورت خشکی و پوسته شدن، بیماری ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: ایکتیوز گروهی از بیماری‌های پوستی است که به صورت ژنتیکی و ارثی منتقل می‌شود و بیمار در طول عمر با بیماری درگیر است. علت اصلی این بیماری جهش ژنتیکی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: معمولا درمان‌هایی که برای این بیماران انجام می‌شود، درمان‌هایی هستند که در جهت نرم کردن و رفع خشکی پوست صورت می‌گیرد.

صادقیان با بیان اینکه در برخی نوزادان شدت بیماری با افزایش سن کم‌تر می‌شود و در برخی تغییری نمی‌کند، گفت: مبتلایان به این بیماری درد ندارند و بیشتر از شدت خشکی و خارش پوست رنج می‌برند.

وی با بیان اینکه درمان قطعی برای این بیماری وجود ندارد، گفت: به دلیل اینکه ایکتیوز انواع مختلفی دارد، نمی‌توان گفت در کدام جنس بیشتر است. همچنین نوع بیماری بر اساس نوع جهش ژنتیک متفاوت است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین