کد خبر: ۳۶۸۸۹۸
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

معاون اول رئیس جمهوری وارد چابهار شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری به همراه سه وزیر روز پنجشنبه با استقبال دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور ، استاندار، فرماندهان نظامی و انتظامی و مدیران سیستان و بلوچستان از طریق فرودگاه کنارک وارد چابهار شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
قرار است اسحاق جهانگیری در این سفر در نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» شرکت کند.
معاون اول رئیس جمهوری وارد چابهار شد

به گزارش ایرنا، وزیر نفت، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت معاون رئیس جمهوری را در این سفر همراهی می کنند.

فرماندار چابهار در حاشیه ورود معاون اول رئیس جمهوری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: برگزاری نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» فرصتی برای معرفی چابهار و استان سیستان و بلوچستان به دنیا است تا زمینه توسعه آن هموار شود.

احمدعلی موهبتی با بیان اینکه چابهار به دلیل موقعیت خاص و راهبردی تنها بندر ایران که به آب های اقیانوسی متصل است، اظهار داشت: این موقعیت می تواند به توسعه و پیشرفت ایران اسلامی کمک شایانی کند.

وی افزود: موقعیت ویژه چابهار در جهان سبب شده است تا این شهرستان میزبان نخستین اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند شود.

نخستین اجلاس رئیسان مناطق آزاد کشورهای حاشیه اقیانوس هند«آیورا ـ iora» با همکاری و مشارکت دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، وزارت امور خارجه، استانداری سیستان و بلوچستان و سازمان منطقه آزاد چابهار روزهای 30 و 31 اردیبهشت در چابهار برگزار می شود.

شهرستان چابهار با 13هزار و 161 کیلومترمربع وسعت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار در منطقه مکرانِ بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان قرار دارد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین