کد خبر: ۳۶۸۹۰
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۴۴

رایس: پرونده سوریه را به شورای امنیت سازمان ملل می فرستیم

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرگزاری الجزیره، کاندولیزا رایس در هشدار شدیدالحنی از مقامات سوریه خواست با کمیته حقیقت یاب سازمان ملل همکاری کنند تا هر چه زودتر عوامل ترور نخست وزیر فقید لبنان شناسایی شوند.
رایس خاطرنشان کرد که از مقامات دمشق خواستیم یا به درخواست سازمان ملل مبنی بر بازجویی از اسد و فاروق الشرع پاسخ مثبت دهند در غیر این صورت اگر سوریه مانعی بر سه راه تحقیقات ایجاد کند، پرونده این کشور به سازمان ملل ارجاع خواهیم داد.
وزیر امور خارجه آمریکا افزود: دخالت سوریه در قتل رفیق حریری و کشته شدن مقامات پارلمان لبنان در 12 دسامبر سال گذشته میلادی، موجی از وحشت و ترس را در این کشور ایجاد کرده و مقامات این کشور در صورت همکاری با مقامات سازمان ملل می توانند صلح و آرامش را در این کشور برقرار کنند.
از سوی دیگر سخنگوی کوفی عنان به خبرنگاران اعلام کرد که دبیرکل سازمان ملل متحد به طور رسمی «سرژبرامرتز» دادستان بلژیکی را به عنوان رئیس جدید کمیته بین المللی ترور رفیق حریری منصوب کرد و وی جانشین «دتلف ملیس» می شود.
دوجاریک خاطرنشان کرد که در آینده نزدیک، عنان هیاتی را به منظور تحقیقات گسترده در خصوص ترور رفیق حریری به لبنان خواهد فرستاد.
برامرتز بیش از این دادستان کل فدرال بلژیک بود و در کشورش به کارشناس تحقیقات در مسائل فضای بین المللی به ویژه در زمینه تروریسم،‌ قاچاق اسلحه و نقض حقوق بشر معروف است.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین