کد خبر: ۳۶۸۹۴۹
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰

منوچهر محمدی برنده جایزه سینمایی آسیا و اقیانوسیه شد

منوچهر محمدی جایزه بخش تهیه‌کنندگی در جایزه سینمایی آسیا و اقیانوسیه را در دهمین دوره جوایز در سال 2016 را از آن خود کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
فرانسه جایزه سینمایی آسیا و اقیانوسیه (اپسا)، بالاترین و ارزشمندترین جایزه فیلم در منطقه و فدراسیون بین‌المللی جامعه تهیه‌کنندگان (فیاپس)، امروز تهیه کننده ایرانی، منوچهر محمدی را برای موفقیت‌های برجسته‌اش در فیلم و سینمای آسیا و اقیانوسیه، بعنوان برنده دهمین دوره ی جایزه ی فیاپس معرفی کرد.

«اپسا» با افتخار جوایز حاصل از جشنواره فیلم کن را اعلام می‌دارد، 15 سال پس از فیلم «زیر نور ماه » ساخته محمدی، برنده جایزه بزرگ هفته منتقدان در سال 2001، و همچنین برنده جایزه افتتاحیه اپسا فیاپس، دکتر جورج میلر متولد شهر بریزبن، در حال حاضر بعنوان رئیس هیئت داوران شصت و نهمین دوره جشنواره فیلم کن مشغول خدمت هستند.

اپسا فیاپس از فیلمساز حرفه‌ایی منطقه خویش، کسی که فعالیت‌ها و اقداماتش تاثیر به سزایی در رشد و بالندگی صنعت فیلمسازی منطقه آسیا و اقیانوسیه داشته و برندگان توسط فیاپس تعیین خواهند شد. جایزه دهمین دوره سینمایی آسیا اقیانوسیه 2016، در روز پنجشنبه 24 نوامبر 2016 در شهر جدید جهانی بریزبن، به منوچهر محمدی پیشکش خواهد شد.

بنوآ جینیسی، نماینده مدیریت فیاپس گفت:برای دهمین سالگرد مراسم سینمایی آسیا و اقیانوسیه، فیاپس مایل است از سینمای ایران بخاطر داشتن بیشترین تعداد فیلم‌ها در بخش‌های رقابتی تاریخ اپسا تقدیر به عمل آورد. امسال، فیاپس، مفتخر است که از تهیه کننده پیشکسوت منوچهر محمدی، کسی که همواره صدای تهیه‌کنندگان فیلم، بعنوان رییس صنف تهیه‌کنندگان ایران در کشور خود بوده است. فیلم‌های ایشان هم توسط مخاطبین ایرانی مورد تحسین و تمجید قرار گرفته و هم در جشنواره‌های مختلف بین‌المللی جوایز متعددی را دریافت کرده است.

منوچهر محمدی گفت: "من این جایزه ارزشمند را مدیون گروه کثیری از هنرمندان با استعداد ایرانی هستم که در طول این سی سال زندگی حرفه‌ای مرا یاری کردند. من بسیار خرسند و شگفت زده‌ام و بهترین درودها را به مجمع سینمایی آسیا اقیانوسیه و فیاپس می‌فرستم."

این دومین جایزه سینمایی آسیا و اقیانوسیه برای عضو آکادمی اپسا، محمدی خواهد بود. اولین جایزه در سال 2013 برای فیلم حوض نقاشی، با بازی عضو آکادمی اپسا نگار جواهریان، یکی از جوایز مهم و ارزشمند یونسکو «اپسا 2014 » بود، جایزه‌ای برجسته برای ارتقای تنوع فرهنگی از طریق فیلم. محمدی یکی از اعضای مهم و گرامی آکادمی اپسا است، پایه‌ای پویا برای بیش از 870 فیلمساز به غایت ارجمند منطقه.

اعلامیه اپسا فیاپس مقارن با پذیرایی شب گذشته یونسکو و انجمن جهان برتر به هدف سینما و تنوع در جشنواره فیلم کن، با حضور 200 فیلمساز از جمله فارست وایتاکر بود. این رویداد علاوه بر به اشتراک گذاشن اهداف مشترک و در عین حال منحصر به فرد،همکاری ده ساله بین اپسا و یونسکو، همچنین برای پیشبرد نقش یونسکو در گردهم آوردن و وحدت سهامدارن فرهنگی از سراسر جهان و بطور خاص، هنرمندان در عرصه فیلمسازی، به جهت تاکید بر اهمیت تنوع فرهنگی برای توسعه طبقات انسانی، اجتماعی و اقتصادی می‌باشد.

مایکل هاوکینز مدیر اپسا گفت: "مشعوفیم از دیدن منوچهر محمدی، برنده و عضو آکادمی اپسا، و تجلیل از ایشان با جایزه فیاپس اپسا، به پاس دستاوردهای سه دهه زندگی حرفه‌ای ایشان تا به امروز. اپسا بی‌نهایت از همکاری شریکان خود، فیاپس و یونسکو، به خود می‌بالد. برای منوچهر محمدی که موفق به کسب هر دوی این جوایز شده، (این جوایز) تنها به ارزش خدماتش می‌افزاید. استقبال از آقای محمدی در شهر بریزبن در ماه نوامبر افتخار بی‌نظیری است که این خود، دهمین دوره مراسم اپسا را متمایزتر خواهد کرد."

مدیر فیلم اپسا، ماکسین ویلیامسون از جشنواره فیلم کن گفت: "منوچهر محمدی یک تهیه کننده پرکار و شایسته این جایزه است. بنده افتخار همکاری با ایشان را در هیئت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سال گذشته داشته‌ام و این افتخاری ست که به ایشان در فیاپس خوش‌آمد گوییم. اعلام جایزه فیاپس اپسا ایشان از جشنواره کن، جایی که اولین برنده فیاپس اپسا مدیر هیئت داوران است، به نظرم بسیار مناسب است. فیاپس و دیگر شبکه‌های جهانی تهیه کنندگانشان، ابزاری در ایجاد رقابت در اپسا در ابتدای کار خود بودند و من از حمایت مداوم ایشان در دهمین دوره نیز ایشان تشکر می‌کنم."

شهرت این تهیه کننده فراتر از مرزهای ایران است، کارنامه هنری و حرفه‌ای محمدی، در حدود سی سال پیش با فیلم (گربه آوازه خوان، 1987) آغاز شد و پس از آن با فیلم کمدی «هی جو» (1989). بسیاری از تولیدات محمدی در سطح بین‌المللی فیلمبرداری و ساخته شده از جمله به فیلم پرفروش از کرخه تا راین می‌توان اشاره کرد که در آلمان فیلمبرداری شد. بخشهایی از فیلم بازمانده در سوریه (1996)، و عصر روز دهم (2010) در عراق فیلمبرداری شد و همچنین فیلم میم مثل مادر (2007) با بازی عضو آکادمی اپسا، گلشیفته فراهانی، رکوردار فروش گیشه شد. فیلم‌های دیگر او از جمله طلا و مس (2010) بوسیدن روی ماه (2011) مهمان داریم (2014) فرشتگان با هم می‌آیند (2013) و آنسوی رودخانه (2009). جدیدترین اثر محمدی، امکان مینا (2016) به کارگردانی کمال تبریزی در اولین نمایش جهانی‌اش در فیلم فستیوال فجر، نامزد 9 جایزه شد. او همچنین فیلم دیگر کمال تبریزی را در سال 2004 با عنوان مارمولک تهیه کرد.

محمدی مدیرعامل اتحادیه صنفی تصاویر متحرک خانه سینما در سالهای 1999 تا 2000 و همچنین رییس انجمن تولیدکنندگان ایرانی بین سال‌های 2009 تا 2014 بوده است.

برندگان سال گذشته فیاپس اپسا:

2015: اسعد یونس (مصر)

2014: امیل شرمن (استرالیا)

2013: لی چون یان (جمهوری کره جنوبی)

2012: ریویچی ساکاموتو (ژاپن)

2011: ژانگ ییموو (جمهوری خلق چین)

2010: کریستین حکیم (اندونزی)

2009: ایسا ماسوکآ (ژاپن)

2008: یاش چوپرآ (هند)

2007: دکتر جرج میلر (استرالیا)

به گزارش ایسنا، جوایز سینمایی آسیا اقیانوسیه (اپسا)، ابتکار پرافتخار استرالیا، بالاترین جایزه منطقه در فیلم است. 2016 دهمین سال به رسمیت شناخته شدن اپسا و ترویج تعالی سینمایی و تنوع فرهنگی یکی از محدوده‌های رو به رشد و توسعه جهان است: شامل 70 کشور، 4.5 میلیارد جمعیت، و بانی نیمی از تولیدات سینمایی جهان است. بخش رقابت‌های رسمی اپسا برای سال 2016 در حال حاضر باز است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین