کد خبر: ۳۶۹۰۲۶
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰

وزیرارشاد: دولت در حوزه گسترش فرهنگ اسلامی گام های موثری برداشته است

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تدبیر وامید در حوزه گسترش فرهنگ اسلامی و رونق بخشیدن هنر گام های اساسی برداشته که با هیچ دوره ای قابل قیاس نیست.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، علی جنتی عصر پنجشنبه در آئین بهره برداری از مجتمع فرهنگی ، هنری و مسکونی منطقه ایزد شهر از توابع شهرستان نور افزود: امروز در گرو توجه این دولت در زمینه گسترش فرهنگ قرآنی ، اهل بیت عصمت و طهارت (ع ) و نشر فضائل اخلاقی حدود 21 هزار کانون قرآنی در مساجد، چاپ کتاب و رسانه های دیجیتالی اقدامات خوبی انجام داده است .
وی ادامه داد: همچنین از سال گذشته تاکنون تصمیات خوبی در شورای فرهنگ عمومی کشور برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نظیر پدیده طلاق ، اعتیاد و در نهایت پیگیری با هدف تحکیم خانواده ها گرفته شده است.

وزیرفرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با اشاره به شعارسال رهبری فرزانه با عنوان اقتصاد مقاومتی ، اقدام و عمل گفت : هم اکنون یکی از وظایف این نهاد فرهنگ سازی در قالب گفتمان سازی در حوزه اقتصاد مقاومتی مبتنی به تکیه بر تولید ملی، اصلاح الگوی مصرف و مقابله با اسراف گرایی است.

جنتی در ادامه با بیان آنکه تا سال 1392 تعداد کتاب هایی به چاپ رسیده در کشور حدود 62 هزار عنوان کتاب بود ، افزود : اما از سال گذشته تاکنون حدود 80 هزارعنوان کتاب تا گشایش نمایشگاه بین المللی کتاب در شهر آفتاب تهران به چاپ رسیده است.

وی ، توسعه فضاهای سینمایی و استقبال چشمگیر از فیلم های سینمایی بویژه در نوروز امسال ، توجه به هنرهای تجسمی و نمایشی را از دیگر اقدامات این دولت در نظام اسلامی معرفی کرد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بهره گیری از هنرهای متنوع در جامعه را بسیار ضروری دانست و گفت: احیای آئین ها و هنرهای سنتی و بومی ومحلی نقش بسیار مهمی در حوزه آموزش ، پرکردن اوقات فراغت و ایجاد نشاط در جامعه دارد ضمن اینکه این اقدامات نقش مهمی در کاهش افسردگی افراد جامعه دارد.

جنتی درادامه با بیان اینکه استان مازندران دارای پیشینه بسیار مهم در حوزه تمدن ، فرهنگ ، فرهیختگان و هنرمندان است ، افزود : فعالیت های قابل توجهی در حوزه غنای فرهنگی و هنری صورت گرفته که جای تقدیر دارد.
وی اظهارداشت : امروز فرهنگ ، هنر و آثار تاریخی در واقع نشان از هویت ملی و فرهنگ ملت آن کشور است و ایجاد چنین فضاهایی با همکاری بخش خصوصی زمینه ساز تحول در مازندران خواهد شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رسانه ها خواست در جهت معرفی و شناساندن چنین مجتمع هایی به مردمی بومی ، مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی بیش از پیش تلاش کنند.
درپایان این مجتمع با زیربنای بیش از سه هزار مترمربع و اعتباری بالغ بر سه هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید .
این مجتمع دارای بخش های مختلف نظیر موزه گالری ، رستوران ، نمایشگاه آثار هنرهای تجسمی ، نمایشگاه شهرکتاب و سالن اجتماعات است.

موزه گالری 'دی دی ' این مجتمع شامل نمایشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی است که آثار هنرمندان مازندران نیز در آن به نمایش گذاشته شده است.
شهرستان نور با جمعیت یکصد هزار نفر درغرب مازندران واقع است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین