کد خبر: ۳۶۹۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۴:۵۲
دکتر «حسین سلیمی» در گفتگو با آفتاب:

آغاز تحقیقات هسته ای می تواند علیه ایران اجماع شکل دهد

آفتاب‌‌نیوز : «حسین سلیمی» در عین حال افزود: «وقتی دو طرف در جریان تعامل سیاسی هستند، مواضعی اتخاذ می کنند و به نوعی از ابزارهای در اختیار برای فشار علیه طرف مقابل استفاده می کنند و سعی می کنند با استفاده از این ابزارها مواضع طرف متقابل را تعدیل کنند.»
سلیمی که با خبرنگار سیاسی آفتاب گفتگو کرد، توضیح داد: «آغاز فعالیت های تحقیقاتی هسته ای ایران که مدت ها آن را تعلیق کرده بود می تواند یک پیام ناسازگاری برای اروپا باشد و طبیعی است که از جانب اروپا پیامدهایی خواهد داشت».
این استاد دانشگاه با بیان اینکه پرونده هسته ای ایران نیازمند یک تدبیر در سیاست خارجی ایران است،‌ اظهار داشت: ‌موضوع پرونده هسته ای ایران یک امر جداگانه با دیگر مسائل سیاست خارجی نیست. هنگامی که سیاست های ناسازگار با مجامع بین المللی اتخاذ شود و نوعی عکس العمل در مقابل آن وجود دارد طبیعی است که پرونده هسته ای تحت تاثیر آن قرار خواهد گرفت.
سلیمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در ماه های اخیر مواضع رادیکال، در محیط بین المللی چهره ناسازگاری از ایران نشان داده، این موضوع در سخت گیری بیشتر علیه ایران تاثیر دارد و تا زمانی که این مواضع رادیکال ادامه داشته باشد، مسیر پرونده علیه ایران حرکت خواهد کرد و ادامه آن ممکن است یک اجماع علیه ایران شکل دهد.
وی در خاتمه تصریح کرد: پرونده هسته ای ایران در مسیر مناسبی قرار ندارد و ادامه تحقیقات هسته ای ایران در کنار مواضع رادیکال شدید در سیاست خارجی، ما را به سمتی سوق می دهد که یک موضع گیری بین المللی همراه با اجماع علیه ما شکل گیرد.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین