کد خبر: ۳۶۹۰۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۳

زمان ثبت‌نام کلاس‌اولی‌‌ها + ضوابط ثبت‌نام

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌ و پرورش زمان آغاز ثبت‌نام دانش‌آموزان کلاس اولی و سایر پایه‌های تحصیلی به همراه ضوابط ثبت‌نام را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی زرافشان در گفت‌‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی از فردا (شنبه اول خرداد 95) آغاز می‌شود همچنین زمان ثبت‌نام کلاس‌اولی‌‌ها + ضوابط ثبت‌نامثبت‌نام سایر دوره‌های تحصیلی پس از پایان امتحانات آغاز و تا 31 مرداد 95 صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ سنجش سلامت نوآموزان و دانش‌آموزان پایه اول دبستان از اول خرداد در پایگاه‌های سنجش سلامت انجام خواهد شد و ثبت‌نام نهایی آنها مشروط به ارائه شناسنامه سلامت است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ مدیران مدارس دولتی از دانش‌آموزان میان پایه بدون حضور آنها و اولیا ثبت‌نام خواهند کرد همچنین ثبت‌نام در مدارس دولتی عادی بدون برگزاری آزمون، مصاحبه و شرط معدل و تنها براساس محدوده جغرافیایی محل زندگی است.

مدیران مدارس می‌توانند از فرزندان فرهنگیان و سایر کارکنان دولت در مدارس نزدیک محل کار والدین آنها متناسب با ظرفیت مدرسه و ارائه مستندات، ثبت‌نام کنند.

دریافت هرگونه وجه نقد، چک حامل و چک پول در تمام مدارس دولتی و غیردولتی ممنوع است و ضروری است که وجوه دریافتی به حساب مدرسه واریز شود.

همچنین محمدحسین کفراشی مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش گفت:‌ ثبت‌نام در پایه اول ابتدایی مدارس شاهد از اول تا 15 خرداد انجام خواهد شد و خانواده دانش‌آموزان باید برای این منظور به سامانه «سجا» مراجعه کنند. پس از ثبت‌نام مدارس آغاز به بررسی و تطبیق مدارک ارائه شده در سامانه سجا می‌کنند و نتایج نهایی ثبت‌نام تا ابتدای تیر اعلام می‌شود.

وی ادامه داد:‌ دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم نیز از اول تا 15 تیر برای ثبت‌نام مهلت دارند. 16 تیر نتایج ثبت‌نام اعلام و پس از تطبیق با سامانه سجا تا آخر تیر نتایج نهایی برای این دو مقطع اعلام خواهد شد و پس از طی مراحلی چون تأیید مدرسه، منطقه و استان در نهایت تا ابتدای مرداد ثبت‌نام‌ها قطعی و اسامی دانش‌آموزان در سامانه "سناد" ثبت خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
0
0
در شهر مراغه ثبت نام در کلاس اول مشروط به گذراندن دوره پیش دبستانی است و این در حالی است که پیش دبستانی ها همه غیرانتفاعی هستند و هزینه شهریه یکسال انها دست کم هشتصد هزار تومان است و هیچ پیش دبستانی دولتی وجود ندارد یعنی خانواده ها ی بسیار کم بضاعت یا اصولا بچه های خود را به مدرسه دیگر نمی فرستند یا باید برای ثبت نام در دوره پیش دبستانی با احتساب اجبار مدارس به خرید روپوش متحدالشکل و لوازم التحریر خاص و گاهی اجبار به داشتن سرویس به دلیل کم بودن این مدارس در سطح شهر دست کم در سال یک و نیم تا دو میلیون تومان هزینه کنند چون اموزش و پرورش که به نظر میرسد هماهنگ با مالکین پیش دبستانی هاست اگر دانش اموزی دوره پیش دبستانی نگذرانده باشد از او برای اول دبستان ثبت نام به عمل نمی اورد
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین