کد خبر: ۳۶۹۱۱۱
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۹

واکنش به درخواست رتبه‌بندی اعتباری ایران

مسئول ارتباطات موسسه مودیز در واکنش به درخواست ایران برای رتبه بندی اعتباری این کشور گفت:«موسسه اعتبارسنجی مودیز تا زمانی که تحریم های دولت آمریکا لغو نشود، قادر به بررسی پیشنهاد همکاری تجاری با ایران یا شرکت های ایرانی نیست».
آفتاب‌‌نیوز :
17 اردیبهشت ماه امسال وزیر اقتصاد و امور دارایی اعلام کرد که ایران در حال مذاکره با مؤسسات رتبه‌بندی مودی و فیچ است تا رتبه‌بندی ایران را از نظر ریسک اعتباری از سر بگیرند.

علی طیب‌نیا که با بلومبرگ گفت‌وگو می‌کرد، اضافه کرد:ایران  در حال مذاکره با مؤسسات رتبه‌بندی مودی و فیچ است تا رتبه‌بندی ایران را از نظر ریسک اعتباری از سر بگیرند. 

در همین حال امروز تسنیم به نقل از بلومبرگ گزارش داده، مسئول ارتباطات موسسه مودیز در واکنش به درخواست ایران برای رتبه بندی اعتباری این کشور گفته است:«موسسه اعتبارسنجی مودیز تا زمانی که تحریم های دولت آمریکا لغو نشود، قادر به بررسی پیشنهاد همکاری تجاری با ایران یا شرکت های ایرانی نیست».

به گزارش اقتصادنیوز،‌دانیل پیلز، مسئول ارتباطات موسسه مودیز عنوان کرده است: موسسه اعتبارسنجی مودیز تا زمانی که تحریم های دولت آمریکا لغو نشود، همکاری با ایران ممنوع است.

پیلز افزود: «بر این اساس، مودیز قادر به بررسی پیشنهاد همکاری تجاری با ایران یا شرکت های ایرانی یا فعالیت های مرتبط با ایران نیست.»

این درحالیست که مؤسسه فیچ در سال 2008 و مؤسسه مودی در سال 2002 انتشار ارزیابی‌های خود از ریسک اعتباری ایران را متوقف کردند. آخرین رتبه اعتباری ایران که توسط مؤسسه فیچ منتشر شد B+‌ و رتبه اعتباری ایران از نظر مؤسسه مودی B2 اعلام شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین