کد خبر: ۳۶۹۱۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹

تامین اینترنت پرسرعت افغانستان توسط شرکت زیرساخت/افزایش قیمت تلفن از 50 به 250 هزار تومان

شرکت زیرساخت قرار است اینترنت پرسرعت افغانستان را از طریق دروازه هرات تامین کند. مخابرات نیز در راستای افزایش قیمت پیشنهاد 250 هزار تومانی خط تلفن را به وزارت ارتباطات داد.
آفتاب‌‌نیوز :
 زیرساخت به نمایندگی از ایران اینترنت 10 گیگابیت بر ثانیه ای را به قیمت 1.2 میلیون دلار در اختیار افغان تله کوم قرار می دهد.

اتصالات فنی فیبر نوری از گیت هرات وارد این کشور شده و در استان های قندهار، کابل، مزار شریف و ننگرهار توزیع خواهد شد.

به دلیل ارزان بودن افغانستان ترجیح داده است تا به جای خرید پهنای باند اضافی از پاکستان و قزاقستان، اینترنت بخشی از کشور خود را از ایران تامین کند.

از سوی دیگر شرکت مخابرات تایید کرد که پیشنهاد افزایش قیمت تلفن ثابت از 50 هزار تومان به 250 هزار تومان را به وزارت ارتباطات ارسال کرده است.  لطیف وصلی ضمن تایید این مضوع گفت وزیر ارتباطات تصمیم گیرنده افزایش قیمت نیست و کمیسیون تنظیم مقررات این کار را انجام خواهد داد. این در حالی است که سال های گذشته وزیر ارتباطات مستقیما با افزایش قیمت تعریفه های تلفن ثابت مخالفت کرده بود اما امسال علی رغم قول های داده شده، افزایش قیمت تعرفه تلفن ثابت در کنار افزایش قیمت نصب تلفن ثابت نیز تایید شده و به زودی اعلام خواهد شد.

به گزارش خبرآنلاین،جهرمی مدیر جدید زیرساخت نیز وظیفه اصلی سازمانش را اجرای شبکه ملی اطلاعات عنوان کرد و راه اندازی مراکز تبادل داده در مشهد ، تبریز و شیراز تا پایان خرداد ماه را گامی در این جهت توصیف کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ازاده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۲/۳۱
1
6
این مخابرات عوض اینکه قیمت رو به سمت مجانی شدن ببره داره هر سال گرونتر میکنه -
سانسور نکن
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین