کد خبر: ۳۶۹۲۲
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۸۴ - ۱۶:۴۰

شیرین عبادی: وثیقه 800 میلیونی برای سلطانی وجاهت قانونی ندارد

آفتاب‌‌نیوز : عبادی، یکی از وکلای سلطانی در گفتگوی خود با خبرنگار سیاسی آفتاب با اعلام این مطلب گفت: به موجب مقررات آئین دادرسی کیفری میزان وثیقه باید با دلایل اتهام و شخصیت متهم هماهنگی داشته باشد. سلطانی وکیل سرشناس ایرانی، عضو هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز و از اعضای هیأت موسسین کانون مدافعان حقوق بشر است که 3 سال پیش جایزه حقوق بشر را از ژاک شیراک دریافت کرد.
تمام اینها دلیلی است بر این که تعیین کنندگان این وثیقه 900 هزار دلاری بخشی از قانون را که مربوط به شخصیت متهم است نادیده گرفته اند.
عبادی، ‌برنده جایزه نوبل صلح در خصوص اتهام عبدالفتاح سلطانی گفت: «مهم ترین اتهامی که به سلطانی نسبت داده شده، مخالفت با نظام بوده که تاکنون این اتهام ثابت نشده است و حتی بر فرض اثبات این اتهام، ایشان تنها نظر خود را گفته اند و آزادی عقیده و بیان هم در قانون اساسی در نظر گرفته شده است.
عضو کانون وکلای دادگستری مرکز با انتقاد از چنین قرار وثیقه ای سنگین گفت:«این وثیقه وجاهت قانونی ندارد. چون شیوه زندگی سلطانی بر کسی پوشیده نیست. او بیش از 80 درصد پرونده های خود را فی سبیل الله قبول می کرد و بدیهی است که توان پرداخت چنین وثیقه ای را نداشته باشد.
شیرین عبادی با هشدار تمدید قرار بازداشت برای پرونده عبدالفتاح سلطانی گفت: «با در نظر گرفتن وضعیت زندگی سلطانی می توان حدس زد که اولین پیامد این مقدار وثیقه تمدید قرار بازداشت باشد. چون همه می دانیم که خانواده سلطانی قدرت تامین 800 میلیون تومان وثیقه را ندارند.»
این در حالی است که فرزند عبدالفتاح سلطانی در گفتگو با آفتاب وضعیت عمومی سلطانی را خوب توصیف کرد و در مورد قرار وثیقه 800 میلیونی گفت: نه تنها خانواده من بلکه فکر می کنیم کمتر کسی توان پرداخت چنین وثیقه ای را داشته باشد. ما هم از وکلای پرونده خواسته ایم برای کم کردن این وثیقه تلاش کنند.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین