کد خبر: ۳۶۹۶۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۱:۲۹

موضعگیری ایتالیا علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آسوشيتدپرس از رم، «جيان فرانكو فيني» در بيانيه‌اي اعلام كرد: ما اكنون وارد مرحله جديدي از روابط خود با تهران شده‌ايم و جامعه بين‌المللي بهترين راه را براي برخورد با اين مساله پيدا خواهد كرد.

وي از راه خاصي نام نبرد اما در سفري كه در ماه نوامبر به سرزمين‌هاي فلسطيني داشت، گفته بود پرونده اتمي ايران بايد به شوراي امنيت سازمان ملل ارجاع داده شود.

ايران طبق زماني كه اعلام كرده بود، با فك پلمب مركز هسته‌اي نطنز، فعاليت‌‌هاي تحقيقات اتمي خود را آغاز كرد.

جمهوري اسلامي ايران تحقيقات هسته‌اي خود را به عنوان اقدامي اعتماد ساز به حال تعليق درآورده بود در حالي كه تروييكاي اتحاديه اروپا به تعهدات خود در قبال اين اقدام تهران، عمل نكردند.

بر اساس ماده چهارم پيمان منع گسترش تسليحات هسته‌اي، هيچ چيزي در اين پيمان را نمي‌توان به گونه‌اي تعبير كرد كه بر حق لاينفك همه گروه‌هاي امضاكننده اين پيمان در انجام تحقيقات، توليد و استفاده از انرژي هسته‌اي در جهت مقاصد صلح‌آميز بدون تبعيض و با هماهنگي با ماده دو و سه اين پيمان تاثير بگذارد.

در بند دوم ماده چهار آمده است: همه گروه‌هاي امضاكننده اين پيمان بايد حق شركت در تبادل مواد، تجهيزات، اطلاعات فني و علمي براي استفاده‌هاي صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را داشته و آن را تسهيل كنند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین