کد خبر: ۳۶۹۶۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۶
نشست امروز اتحادیه اروپا درباره لیبی

کشته‌شدن وزیر سابق لیبی در درگیری‌ با داعش

همزمان با نشست امروز(دوشنبه) وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره لیبی، فرستاده سازمان ملل به لیبی از جامعه جهانی خواست امدادهای پزشکی خود را برای تمامی زخمی‌ها در لیبی ارسال کنند. از سوی دیگر منابع محلی اعلام کردند یکی از وزرای سابق لیبی در درگیری‌ها با داعش در سرت کشته شده است.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه نامه‌ای از فائز السراج، نخست وزیر لیبی مبنی بر درخواست کمک فوری به دولت توافق ملی و مشارکت در آموزش نیروهای امنیتی این کشور دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا، موگرینی افزود: این امر یک تحول مهم است و در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه در بروکسل موضوع آموزش نیروهای لیبیایی و گارد ساحلی این کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت. وی گفت: در نشست امروز بحث‌های مطرح شده در وین درباره لیبی پیگیری خواهد شد.

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت:‌ وزرای خارجه اتحادیه اروپا امکان پاسخگویی به مسائلی که دولت لیبی در برخورد با جامعه جهانی شاهد آن است، بررسی خواهند کرد.

‌از سوی دیگر، خبرگزاری وابسته به دولت لیبی اعلام کرد، در درگیری‌های نیروهای وابسته به این دولت با عناصر گروه تروریستی داعش "محمد الفیتوری السوالم"، وزیر کار سابق و فرمانده میدانی در منطقه "البغلة" واقع در جنوب شرق "ابوقرین" در فاصله حدود 100 کیلومتری غرب سرت کشته شد.

این خبرگزاری بدون اشاره به زمان کشته شدن السوالم افزود، در درگیری‌های منطقه سرت تعدادی از نیروهای دولت توافق ملی نیز زخمی شدند.

نیروهای دولت توافق ملی لیبی اخیرا اعلام کردند که شهر "ابوقرین" را از داعش پس گرفتند. این نیروها از یک سو و نیروهای وابسته به خلفه حفتر از سوی دیگر نبردهایی را برای بیرون راندن داعش از پایگاهش در سرت آغاز کرده‌اند. البته جامعه جهانی این رقابت میان دو گروه را برای نابودی داعش تایید نمی‌کند زیرا این احتمال وجود دارد که تلاش‌ها برای نابودی تکفیری‌ها را به خطر اندازد.

از سوی دیگر، مارتین کوبلر، فرستاده سازمان ملل به لیبی در توئیتی از جامعه جهانی خواست امدادهای پزشکی خود را در اختیار تمامی کسانی که در نبرد با داعش زخمی شده‌اند، قرار دهند.

کوبلر با تاکید بر اینکه حمایت انسانی از لیبی به شدت ضروری است، نوشت:‌ بیمارستان‌ها در مصراته اکنون پر از زخمی بوده و به کمک‌های فوری نیاز دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین