کد خبر: ۳۶۹۷۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱

پیرموذن: تصویب نشدن اعتبارنامه مینو خالقی در مجلس،‌ مخالفت با شرع و قانون اساسی است

یکی از نمایندگانی که در مجلس دهم دیگر حضور ندارد، به اظهار نظر درباره اعتبارنامه مینو خالقی منتخب سوم اصفهان پرداخت.
آفتاب‌‌نیوز : کمال الدین پیرموذن بنا داشت امروز نطقی در صحن علنی مجلس داشته باشد که هیات رئیسه به او وقت نداد و پیرموذن نیز متن سخنرانی خود را در اختیار خبرنگاران پارلمانی قرار داد.

به گزارش خبرآنلاین، او در بخشی از نطق خود آورده است: حضرت امام که هر چه می گذرد دست نیافتنی تر می شود،‌ هنگامی که جمله "مجلس در راس امور است" را بیان کرد گویا وضع امروز ما را به خوبی حدس می زند که چگونه رکن رکین جمهوریت و حاکمیت ملی، مورد تعرض قرار می گیرد و بدیهی ترین حق مجلس نادیده گرفته می شود.

پیرموذن ادامه داد: در تضییعاتی که در چند سال اخیر، از جانب نهادهای مختلف و مهمتر از همه شورای نگهبان قانون اساسی برای ایفای وظیفه قانونی مجلس فراهم آمده است، ‌بدعت دیگری توسط این نهاد برجای ماند که حتی مجلس نتواند اولین وظیفه و حق قانونی خویشتن، یعنی تصویب اعتبارنامه نمایندگان مجلس را نیز بررسی و تصویب کند. در حالی که عدم تصویب اعتبارنامه سرکار خانم مینو خالقی توسط مجلس شورای اسلامی،‌ مخالفت با شرع و قانون اساسی تلقی می شود و شورای نگهبان با دور زدن مجلس، بر خلاف اراده عمومی حرکت می کند.

او نوشته بود: این بدعت را تعطیلي قانون اساسی و به مثابه سلب نظارت ملت و فوق العاده خسران برای منافع ملک و ملت و ضربه به جایگاه مجلس محسوب می کنم. اعتماد به افراد یکی از عناصر سیستم ارزشی ماست که به توسعه پایدار کشور و منابع انسانی آن کمک می کند.
پیرموذن تاکید کرد:‌ بایستی صاحب منصبان حکومتی سریعا اجازه دهند امور به مجاری عادی، طبیعی و قانونی برگردانده شود و اصلاح کارسازانه قانون اساسی مجلس با اعطای کامل حقوق شهروندی و اجتماعی هموطنان عزیز نیز کلید خورده و به سرانجام برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۳
0
1
نیاز به بازنگر است این موضوع
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین