کد خبر: ۳۶۹۷۸
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۵۸

الهام : اعتبارات دولت هرمزگان را متحول مي‌كند

آفتاب‌‌نیوز :  

غلامحسين الهام افزود:اعتبارات دولت در غالب سيصد ميليارد ريال در سال جاري و سيصد ميليارد ريال ديگر در سال 85 علاوه بر ساير اعتبارات عادي به هرمزگان اختصاص مي‌يابد. 

وی اضافه کرد:دولت 1500 ميليارد ريال تسهيلات ارزان براي اشتغال زايي در اين استان اختصاص داده وهيأت دولت تصويب كرد  50 ميليارد ريال وام قرض الحسنه براي امور ضروري، وديعه مسكن، درمان، تحصيل و ازدواج با كارمزد 5 درصد به نيازمندان استان اختصاص يابد و 5 هزار واحد مسكوني روستايي با استفاده از 250 ميليارد ريال تسهيلات با كارمزد 5 درصد نير در اين استان احداث گردد. 

سخنگوي دولت اختصاص 150 ميليون دلار از  صندوق ذخيره ارزي براي طرح‌هاي داراي توجيه فني و اقتصادي استان را مصوبه ديگر هيأت دولت عنوان كرد و گفت:هيأت دولت مصوب كرد تا 25 ميليون دلار از تسهيلات فاينانس براي بازسازي و اصلاح بافت‌هاي فرسوده هرمزگان اختصاص يابد و براي رفاه حال شهروندان اين استان 50 دستگاه اتوبوس كولردار براي توسعه ناوگان حمل و نقل درون شهري  اختصاص يابد. 

وي با بیان اينکه دولت تعرفه برق را در اين استان بر اساس نرخ گرمسيري، از 7 ماه به 9 ماه افزايش داد،افزود: تصويب 90پيشنهاد با تسهيلات و اعتبارات ارزي و ريالي براي سرمايه‌گذاري،مي‌تواند منشاء تحول در اين استان باشد،كه اين تصميمات در مورد امور مختلف عمراني،رفاهي،خدماتي،بهداشتي و درماني و مسايل مربوط به ايمني راه‌ها و جاده‌ها اتخاذ شده ‌است. 

الهام خاطر نشان کرد :بخش ديگري از اين مصوبات در خصوص بازارچه‌هاي مرزي،امنيت و تجهيز پاسگاه‌ها و اختصاص بخشي از درآمد مناطق آزاد به درآمدهاي استاني است و اختصاص 180ميليارد ريال از اعتبار 700ميليارد ريالي براي امر اشتغال و كمكهاي ضروري و 310ميليارد دلار تسهيلات ارزي براي طرحها و پروژه‌هاي صنعتي هرمزگان،از جمله مصوبات پنجشنبه‌شب هيأت دولت بود. 

سخنگوي هيأت دولت همچنین از تصميم‌گيري‌هاي اساسي در مورد مسايل امنيتي استانهاي جنوبي خبر داد و گفت:سياست دولت، تجهيز همه پاسگاه‌هاي دريايي و زميني در نواحي مرزي جنوبي كشور است و يك هزار و500 ميليارد ريال تسهيلات ارزان پيش بيني شده نيز با تصويب شوراي برنامه‌ريزي استان،در اختيار طرحهاي زودبازده و اشتغالز‌ا قرار مي‌گيرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین