کد خبر: ۳۶۹۸۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۱

علاقه مردم عراق به دوغ ایرانی

رئیس جمعیت اقتصادی عراق به مزیت های صادرات کالا از ایران به کشورش اشاره و تاکید کرد: نزدیکی ایران به بصره و علاقه مردم عراق به مواد غذایی و نوشیدنی ها بویژه دوغ ایران، از نکات مهمی است که تجار باید به آن توجه کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
«الجنابی» در حاشیه نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق افزود: با توجه به اینکه مواد غذایی یکی از نیازهای مهم بازار عراق محسوب می‌شوند، تجار ایران در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشند و برنامه‌ریزی کنند.

نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق از 29 اردیبهشت به مدت 4 روز در بصره دایر است. 80 شرکت ایرانی فعال در زمینه‌‌های خودرو، قطعات خودرو،‌ محصولات و صنایع غذایی، ساختمان و تاسیسات، انرژی (نفت، گاز و پتروشیمی)، لوازم خانگی، دارو و تجهیزات پزشکی، محصولات آرایشی و بهداشتی و... در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

این مقام عراقی، نیاز کنونی بازار عراق را نوشیدنی‌های مختلف از جمله دوغ اعلام کرد و گفت: به دلیل نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و علاقه عراقی‌ها به دوغ و سایر نوشیدنی‌ها، تجار ایرانی باید از این فرصت استفاده کنند.

رئیس جمعیت اقتصادی عراق در ادامه تاکید کرد: تجار ایرانی باید به کیفیت کالاهای خود توجه ویژه داشته باشند زیرا مواردی بوده که کیفیت برخی کالاهای ایرانی بتدریج کاهش یافته است و این موضوع در تجارت تاثیر منفی می‌گذارد.

الجنابی در این رابطه توضیح داد: توصیه من به تجار این است که در افزایش کیفیت کالاهای خود تلاش کنند و در همه امور تجارت، به اصل صداقت و راستگویی به عنوان اولویت مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی، مصالح ساختمانی را از دیگر اولویت‌های بازار عراق دانست و گفت: تجار ایرانی باید بازار عراق را شناسایی کرده و براساس مطالعات میدانی، کالاهای مورد نیاز مردم عراق را به این کشور صادر کنند.

** توصیه‌های رییس اتاق بازرگانی بصره به تجار ایرانی

رئیس اتاق بازرگانی بصره نیز در حاشیه این نمایشگاه از تجار و بازرگانان ایرانی خواست امور صادراتی و وارداتی خود را از طریق اتاق بازرگانی انجام دهند تا ضمن حفظ حق و حقوقشان، بتوانند از نتیجه کار خود اطمینان حاصل کنند.

به گزارش روز دوشنبه سازمان توسعه تجارت، «مکی السودانی» برگزاری این نمایشگاه را فرصت خوبی برای آشنا شدن تجار ایرانی و عراقی دانست و گفت: می‌خواهیم تاجر عراقی با تاجر و بازرگان ایرانی بدون واسطه ارتباط برقرار کنند.

رئیس اتاق بازرگانی بصره ادامه داد: به تجار و بازرگانانی که از سوی سرکنسولی ایران معرفی می‌شوند، بهترین خدمات را ارائه می‌دهیم ضمن آنکه موضوع مهم در این زمینه صداقت تجار است و اعتماد و اطمینانی که بین دو طرف باید وجود داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین