کد خبر: ۳۶۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۱۳:۰۳

تاکید مرکل به همکاری امریکا و اروپا علیه ایران

آفتاب‌‌نیوز : اين خبرگزاري آمريكايي ادامه داد، صدراعظم آلمان در آغاز سفر يك روزه‌اش به واشنگتن در اين شهر اظهار داشت: مشكل ايران براي مدتي ادامه خواهد داشت.

اين گزارش حاكي است، وزيران امور خارجه آلمان، انگليس و فرانسه به منظور مذاكره درباره‌ مساله هسته‌اي ايران در برلين با يكديگر ديدار كردند. آنها ايران را به «پنهان‌كاري و فريب‌كاري» در برنامه‌ هسته‌اي‌اش پس از بيش از دو سال مذاكره با سه كشور اتحاديه‌ اروپا متهم كرده‌اند.

مركل در محل اقامت سفير آلمان به مخاطبان خود گفت: فكر مي‌كنم اين علامت خوبي است كه آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان اين كار را با يكديگر انجام دادند.

صدراعظم آلمان ادامه داد: آنها بايد به انجام دادن اين كار با يكديگر ادامه دهند.

وي در پاسخ به پرسشی ادعا كرد: ايران به تحريك كردن مي‌پردازد و از خط قرمز عبور كرده است. ما بايد به انجام اقداماتي بپردازيم تا به ايران نشان دهيم جامعه‌ي كشورها تحريك نخواهد شد.

اين در حالي است كه طرف ايراني انجام تحقيقات هسته‌اي را از حقوق قانوني خود قلمداد مي‌كند و آن را مطابق با پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي مي‌شمارد.

رييس جمهور كشورمان در پاسخ به تهديدات غرب تاكيد كرده است: ملت ايران از هياهوي اين قبيل قدرت‌ها هيچ واهمه‌اي ندارد و ترديد ندارم كه جوانان پرشورتر از گذشته راه پيشرفت را خواهند پيمود.

وي تصريح كرده است: دولت با قدرت‏، همت‏، حوصله و تدبير راه تحقق كامل فن‌آوري صلح آميز هسته‌اي‌ را به جلو خواهد برد و در آينده بسيار نزديك اين انرژي را در خدمت ملت ايران قرار خواهد داد.

وزير امور خارجه‌ كشورمان نيز با تاكيد بر برگشت‌ناپذير بودن تصميم ايران در برخورداري از فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي، تصريح كرده است: تحقيقات هسته‌اي در ايران مطابق با پيمان منع گسترش سلاح‌هاي هسته‌اي است و از حقوق قانوني ايران ناشي مي‌شود.



بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین