کد خبر: ۳۷۰۱۹۸
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷

14 دانشگاه ایران جزء دانشگاه‌های برتر جهان هستند

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حال حاضر 14 دانشگاه ایران از لحاظ رنکینگ بین‌المللی جزء دانشگاه‌های برتر در سطح دنیا هستند.
آفتاب‌‌نیوز : وحید احمدی شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: چهل و نهمین اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های کشور به میزبانی اردبیل طی دو روز آینده برگزار می‌شود و ما برای میزبانی این اجلاس شهرهایی را انتخاب می‌کنیم که قبلاً این اجلاس برگزار نشده که در حال حاضر 10 منطقه آموزش عالی در سطح کشور طبقه‌بندی شده و هر منطقه برنامه خود را در این اجلاس سراسری ارائه می‌کند.

وی تصریح کرد: معمولاً در اجلاس معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌های کشور مروری بر عملکرد حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه‌ها می‌شود که بررسی وضعیت دانشگاه‌ها، چالش‌ها و برنامه‌های آینده در این اجلاس مورد بحث و گفت‌و گو قرار می‌گیرد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در این اجلاس با تشکیل کمیسیون‌هایی موضوعات اساسی وزارت علوم مورد بحث و گفت‌و گو قرار می‌گیرد که در مرحله اول حول محور نحوه تعامل دانشگاه‌ها و مراکز عالی با نهاد استاندارد کشور به منظور استاندارد کردن دانشگاه‌ها ساماندهی مراکز آزمایشگاهی در دانشگاه‌ها و ایجاد و راه‌اندازی شبکه‌های آموزشی در کشور از برنامه‌های حائز اهمیت است.

راه‌اندازی 130 آزمایشگاه مرکزی در سطح کشور

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم افزود: به منظور استفاده بهینه از تجهیزات و مدیریت درست و ارائه سرویس مناسب و خدمات برتر آزمایشگاهی به دانشجویان، 130 آزمایشگاه مرکزی در سطح کشور راه‌اندازی شده که ما در اجرای نظام نوین آزمایشگاهی تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی داریم که بتوانیم خدمات بهتری در حوزه آزمایشگاهی ارائه کنیم.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه دانشگاه‌های کشور در طول سال‌های گذشته رشد بسیار مناسبی داشتند به طوریکه در سه سال گذشته هیچ یک از دانشگاه‌های کشور در رنکینگ دانشگاه‌های دنیا حائز رتبه نبودند ولی ما خوشبختانه امروز از نظر تولید مقاله در منطقه اول هستیم و 14 دانشگاه کشور جزو دانشگاه‌های برتر جهان محسوب می‌شوند.

وی اضافه کرد: از لحاظ وضعیت در حوزه تولید مقالات برتر دنیا از سال 2011 که آمار تولید مقالات ایران 57 صدم درصد بود در سال 2015 به 1.42 درصد رسید که نزدیک به سه برابر سهم تولید مقالات در دانشگاه‌های کشور افزایش یافته است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: در رشته‌هایی مثل فناوری نانو نیز از رتبه نهم در سال 2011 به رتبه هفتم در سال 2014 رسیدیم و الان هم کشور در این حوزه رتبه ششم جهان را دارد و در بحث سلول‌های بنیادین نیز از رتبه هیجدهم به رتبه سیزدهم برسیم که در مهندسی شیمی نیز از رتبه هشتم به رتبه چهارم ارتقا پیدا کردیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین