کد خبر: ۳۷۰۳۵۵
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴

حکم بازداشت موسس ویکی‌لیکس صادر شد

دادگاه منطقه ای استکهلم در سوئد روز چهارشنبه با ابقای حکم بازداشت اروپایی جولیان آسانژ ، موسس پایگاه اینترنتی ویکی لیکس که به اتهام تجاوز جنسی در سال ۲۰۱۰ صادر شده است، درخواست وکلای وی را برای ابطال این حکم رد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
این دادگاه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «دادگاه (استکهلم) جولیان آسانژ را هنوز متهم تجاوز جنسی می داند و هنوز این خطر وجود دارد که او از دست عدالت بگیریزد.»

به گزارش آفتاب به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مقامات دادستانی سوئد به این دلیل این حکم را صادر کردند که می خواهند از آسانژ درباره اتهام تجاوز، که وی منکر آن است، بازجویی کنند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این شهروند 44 ساله استرالیایی در ژوئن 2012 پس از بی نتیجه ماندن همه راه های حقوقی که در انگلیس علیه حکم استرداد به سوئد طی کرده بود، به سفارت اکوادور در لندن پناهنده شد.

پس از آنکه گروه کاری سازمان ملل در خصوص بازداشت های خودسرانه در پنجم فوریه با صدور بیانیه ای غیرالزام آور اعلام کرد حبس شدن آسانژ در سفارت اکوادور در لندن به منزله بازداشت خودسرانه توسط سوئد و انگلیس است، وکلای وی درخواست کرده بودند حکم بازداشت موکل آنها باطل شود.

هم انگلیس و هم سوئد یافته های این گروه سازمان ملل را رد کرده و خشمگینانه به آن واکنش نشان داده اند.

دادگاه استکهلم اعلام کرد: «دادگاه بر خلاف گروه کاری سازمان ملل در خصوص بازداشت های خودسرانه معتقد است اقامت جولیان آسانژ در سفارت اکوادور در لندن نباید به منزله بازداشت وی تلقی شود.»

آسانژ از این بیم دارد که اگر برای محاکمه به سوئد فرستاده شود، ممکن است برای محاکمه بر سر انتشار صدها هزار سند محرمانه آمریکا در پایگاه اینترنتی ویکیلیکس به آمریکا مسترد شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین