کد خبر: ۳۷۰۴۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۱:۲۳

مركل براي گفت‌وگو با بوش به واشنگتن وارد شد

آفتاب‌‌نیوز :  قرار است آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان با جورج بوش، رييس جمهور آمريكا در کاخ سفيد ديدار كند. هدف اصلي اين ديدار بهبود روابط دوجانبه عنوان شده است که به دليل مخالفت دولت قبلي آلمان با حمله‌ي نظامي آمريكا به عراق به سردي گراييده بود.

به گزارش بي.بي.سي از جمله موضوع‌هاي ديگري که در مذاکرات مطرح خواهد شد، اقدامات هسته‌يي ايران است.
بي ترديد موضع‌گيري سختگيرانه تر کشورهاي اروپايي، از جمله آلمان، در مورد از سرگيري فعاليت مراکز تحقيقات غني سازي در ايران، باعث خشنودي بوش مي‌شود که همواره نسبت به برنامه‌هاي هسته‌يي ايران بدبين بوده است.

با وجود شباهت ديدگاه هاي سياسي رهبران دو کشور و نزديک شدن رويکرد خارجي آنان به يکديگر، در مواردي دولت تحت رهبري خانم مرکل با جنبه‌هايي از سياست خارجي دولت بوش مخالفت ورزيده و آنها را به چالش گرفته است.

مرکل اخيرا از آمريکا خواست بازداشتگاه واقع در خليج گوانتانامو را که شهروندان خارجي مظنون به ارتباط با تروريسم در آن زنداني هستند، تعطيل کند.

در عين حال، ديدگاه‌هاي صدراعظم جديد آلمان، به عنوان يک سياستمدار راستگرا، از جمله در زمينه‌ي موضوع‌هاي اقتصادي با استقبال گرم بوش مواجه خواهد شد و قطعا زمينه مساعدي را براي برقراري روابط دوستانه بين دو رهبر فراهم خواهد آورد.

مقامات کاخ سفيد گفته‌اند که ملاقات و گفت‌وگوهاي بوش و مرکل سه ساعت به طول خواهد انجاميد که نشانه اهميتي است که رييس جمهور آمريکا براي دوستي با رهبر جديد آلمان قايل است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین