کد خبر: ۳۷۰۶۳۵
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷

خشم مردم تایوان از اظهارات چین درباره رئیس‌جمهور‌شان

مردم تایوان به اظهارات "تبعیض‌آمیز جنسی" یکی از تحلیلگران نظامی چینی درباره رییس جمهوری جدیدشان که گفته بود وی زنی مجرد است و سیاست‌های احساسی دارد، واکنش نشان دادند.
آفتاب‌‌نیوز :
دفتر تای اینگ ون، رییس جمهوری جدید تایوان و حزب مترقی دموکراتیک از اظهارنظر درباره این مطالب خودداری کردند اما مردم و سیاستمداران تایوان به واکنش پرداختند.

یکی از قانونگذاران حزب گفت: این اظهارات خنده دار و مضحک هستند. هرکسی می‌تواند نحوه زندگی شخصی خودش را انتخاب کند. خواه مجرد باشد یا شریکی برای زندگیش داشته باشد. روش زندگی هرکسی باید مورد احترام باشد.

یکی دیگر از قانونگذاران گفت: چنین حمله‌ای به شخصیت یک فرد واقعا نامناسب است. این تبعیض جنسیتی است و ما آن را به شدت محکوم می‌کنیم و مخالفش هستیم.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ این اظهارات از سوی "وانگ ویژینگ"، تحلیلگر نظامی و از اعضای انجمن روابط بین چین و تایوان در یادداشتی که در یکی از روزنامه‌های چین منتشر شد، عنوان شدند.

وی نوشت: او اغلب در روش و منش سیاسی و استراتژی‌هایش احساسی، شخصی و افراطی عمل می‌کند. در سیاست به جزئیات بیشتر اهمیت می‌دهد و راهکارهای کوتاه مدتی دارد.

در همین حال کابران اینترنت در تایوان نیز به قانونگذاران پیوسته و به شدت به انتقاد از اظهارات این مقام چینی پرداختند.

یکی از کاربران نوشت: اینکه آدم مجرد باشد، جرم است؟ این تنها نشان می‌دهد که چین چقدر عقب افتاده و منحرف است. چین یک کشور بسیار وحشی است!


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین