کد خبر: ۳۷۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۸۴ - ۲۱:۲۲

مذاکرات مايكروسافت و ياهو به رغم تکذیبهای مایکروسافت

آفتاب‌‌نیوز : Harry Shum ،مدير عامل بخش پژوهش مايكروسافت در پكن ،اعلام كرده است كه به تازگي با روساي بخش پژوهشي ياهو گفت‌وگوهايي براي تقويت امكانات جست‌وجوي اينترنتي به منظور رقابت با شركت گوگل انجام داده است.

در شروع سال جديد شايعاتي حاكي از اين‌كه مايكروسافت مالكيت شركت Sunnyvale ياهو (نماينده‌ي ياهو در كاليفرنيا) را تصاحب كرده است، مطرح شد. روزنامه‌ي لوس‌آنجلس تايمز از قول يك منبع ناشناس اعلام كرد كه مايكروسافت براي خريد اين شركت، مبلغ 80 ميليارد دلار پيش‌نهاد داده است كه ياهو از پذيرفتن آن به دليل پايين بودن قيمت امتناع كرده است.

يك هفته بعد رييس هيات مديره مايكروسافت اعلام كرد كه مايكروسافت مايل است امتياز شركت ياهو را به دست آورد اما از بيان همكاري مايكروسافت با ياهو چيزي نگفت. در اكتبر سال گذشته نيز ياهو و MSN براي همكاري مشترك در زمينه خدمات پيام فوري را اعلام آمادگي كرده بودند.

به هرحال وجود رقيب مشترك و مقتدري هم‌چون گوگل، مايكروسافت و ياهو را بر آن داشته است كه با وجود داشتن رقابت در زمينه‌هاي مختلفي همانند سرويس پيام فوري و جست‌وجوي اينترنتي با يكديگر وارد همكاري شوند. ياهو و مايكروسافت هر دو معتقدند كه هم‌اكنون گوگل بزرگ‌ترين موتور جست‌وجوي جهاني است و همكاري آن‌ها خواهد توانست يكه‌تازي گوگل را در اين عرصه تهديد كند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین