کد خبر: ۳۷۰۷۶۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳

بلندترین طاق طبیعی دنیا تهدید می‌شود

سرپرست طرح ملی غار- دژ اسپهبد خورشید و دکترای باستان شناسی گفت: برای توسعه صنعت گردشگری باید پتانسیل غار- دژ اسپهبد خورشید به عنوان بلندترین طاق طبیعی دنیا و جایگاه تاریخی آن به نام «تخت جمشید مازندران» به همگان نشان داده شود.
آفتاب‌‌نیوز :
سامان توفیق در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برای گام برداشتن در راه حفاظت از آثار تاریخی، باید شناسایی، مستندسازی، کاوش، حفاظت و مرمت آثار انجام شود تا بتوان شرایط برای معرفی و بهره برداری در بخش گردشگری را تأمین کرد.

توفیق درباره اقدامات صورت گرفته در طرح ملّی غار-دژ اسپهبد خورشید، گفت: جلسه کارگروه گردشگری برای دفاع از اثر و تشریح پروپوزال معرفی اثر توسط مدیر پروژه برگزار شده است.

این دکتری باستان‌شناسی تصریح کرد: در راستای مکاتبات و پیگیری‌های انجام شده و همکاری نهادهای مربوطه با جابجایی میدان تیر موافقت شده است. پروژه ملی غار- دژ اسپهبد خورشید، اشاره کرد: باید برای جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز با تقویت مناسب نیروی یگان حفاظت میراث فرهنگی، اعتباراتی تخصیص یابد.

سرپرست طرح ملی غار- دژ اسپهبد خورشید با بیان اینکه معرفی غار- دژ اسپهبد خورشید باید با نصب تابلوهایی در مبادی شهرستان سوادکوه و جاده فرعی خطیرکوه انجام شود، ادامه داد: تهدیدات جدی موجود و فعالیت معادن در عرصه و حریم اثر و منطقه منجر به تحقق نیافتن اهداف توسعه گردشگری در استان طی این سال‌ها شد.

وی از لغو شدن مجوزهای اخذ شده برای ایجاد معادن جدید خبر داد و افزود: با پیگیری‌های بسیار و ورود نهادهای ذیربط و بازدید کارشناسان مربوطه مقرر شد نسبت به جابجایی و عدم تمدید قرارداد معادن اقدام شود.

توفیق یادآور شد: باید برای ایجاد پایگاه گردشگری و طرح ساماندهی و بهره برداری از منطقه اقدام شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین