کد خبر: ۳۷۰۸۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

ریزش 39 دلاری طلای جهانی

بهای معاملات طلا روز جمعه تحت تاثیر دورنمای تحکیم سیاست پولی آمریکا و رشد ارزش دلار، برای هشتمین روز متوالی سقوط کرد و برای کل هفته حدود سه درصد کاهش یافت و به پایین‌ترین قیمت در سه ماه اخیر رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن در معاملات روز جمعه بازار نیویورک 6.60 دلار یا 0.5 درصد کاهش یافت و در 1213.80 دلار بسته شد.

این فلز زرد هفته گذشته 3.1 درصد یا بیش از 39 دلار کاهش قیمت داشت که چهارمین کاهش هفتگی متوالی و بزرگترین کاهش قیمت هفتگی در شش ماه گذشته بود.

قیمت طلا پس از سخنرانی جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا در دانشگاه هاروارد روند کاهشی پیدا کرد. یلن گفت: اقدام تدریجی و محتاطانه برای افزایش نرخهای بهره احتمالا در ماه‌های آینده مناسب خواهد بود.

به گفته تای وونگ، مدیر معاملات فلزات ارزشمند و پایه در شرکت "بی ام او کپیتال مارکتس" نیویورک، یلن دورنمای افزایش نرخهای بهره در ماه ژوئن را تقویت کرد با اینهمه مانعی که برای افزایش نرخها در ماه آینده وجود دارد، همه پرسی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا است از این رو ماه ژوییه گزینه بهتری برای افزایش نرخها خواهد بود.

جروم پاول، رییس یکی از بانکهای منطقه ای آمریکا روز پنج شنبه اظهار کرده بود از نظر وی اقتصاد در مسیر محکمی گام برمی‌دارد و بانک مرکزی را به رسیدن به هدف تورم دو درصدی نزدیک می‌کند.

آماری که روز جمعه منتشر شد، موضع بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخها در نشست ماه آینده را مورد حمایت بیشتری قرار داد. وزارت بازرگانی آمریکا برآوردش از رشد اقتصادی در سه ماهه اول را از 0.5 به 0.8 درصد افزایش داد که نشان داد رشد اقتصاد این کشور به آن بدی که پیش از این تصور می شد نبوده است.

طلا از دو هفته قبل که گزارش نشست آوریل بانک مرکزی آمریکا منتشر شد و نشان داد مقامات این بانک آماده هستند در صورت اطمینان از سلامت اقتصاد این کشور نرخهای بهره را تا ماه آینده افزایش دهند، تحت فشار فروش قرار گرفت. انتشار این گزارش ارزش دلار آمریکا را که در سه هفته گذشته رشد متوالی داشته است تقویت کرد و قیمت طلا را تحت فشار نزولی بیشتری قرار داد. قیمت طلا به افزایش نرخها حساس است زیرا بالا رفتن نرخهای بهره به جذابیت سرمایه گذاری طلا که دارایی بدون بازده است لطمه می‌زند و رقابت این فلز با دارایی‌های رقیب مانند سهام و اوراق قرضه را دشوار کرده و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

سرمایه گذاران خرد و کارشناسان بازار در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو نیوز همچنان درباره جهت حرکت طلا در هفته جاری اختلاف نظر دارند.

به گزارش خبرآنلاین، در نظرسنجی این هفته، 790 نفر شرکت کردند که از میان آنها 499 نفر یا 51 درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند در حالیکه 278 نفر یا 35 درصد انتظار داشتند طلا با کاهش قیمت روبرو شود و 112 نفر یا 14 درصد هم نظری نداشتند.

در میان 20 معامله‌گر و تحلیلگر بازار که در نظرسنجی کارشناسان بازار کیتکو شرکت کردند، 9 نفر یا 45 درصد کاهش قیمت و هفت نفر یا 35 درصد افزایش قیمت را پیش بینی کردند در حالیکه چهار نفر یا 20 درصد نظر خنثی داشتند. فعالان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

در نظرسنجی هفته پیش 56 درصد از سرمایه گذاران خرد به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند در حالیکه 45 درصد نیمی از کارشناسان بازار کاهش بیشتر قیمت این فلز ارزشمند را پیش بینی کرده بودند.

رشد قیمت طلا از ابتدای سال جاری پس از ریزش پنج درصدی که در ماه مه داشت، به 15 درصد محدود شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین