کد خبر: ۳۷۰۹۱۷
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۹

کنفرانس مخالفان عراقی در پاریس

نخست وزیر پیشین فرانسه که در کنفرانس مخالفان عراقی در پاریس حضور یافته بود، گفت که "در حاکمیت عراق از سال 2003 تردید وجود دارد".
آفتاب‌‌نیوز :
دومینیک دو ویلپن، نخست وزیر پیشین فرانسه امروز (شنبه) در آغاز کنفرانس مخالفان عراقی گفت: حاکمیت عراق از سال 2003 مورد تردید است و این چیزی است که ما و ژاک شیراک، رئیس جمهور پیشین فرانسه آن را مطرح کردیم و در آن هنگام پرسیدیم که چگونه ممکن است در عراق که دچار دودستگی است، دموکراسی را به زور تحمیل کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، وی تصریح کرد: اگر راه حل‌های فوری برای اوضاع عراق ایجاد نشود، این فاجعه به سرعت گسترده‌تر خواهد شد و راهی جز با گفتگو و درک باز از طرف دیگر وجود ندارد.

این مقام پیشین فرانسوی از مخالفان عراقی نیز خواست تا پیش شرط مطرح نکرده و گفتگو را با همگان آغاز کنند.

وی گفت که راه حل در عراق باید برمبنای توافق مردمی و تفاهم‌ها با ایران و کشورهای همسایه باشد.

در همین حال، دیوید ویلدن، سناتور جمهوری خواه سابق گفت: قانونگذاران آمریکایی بر اساس اطلاعاتی که به ما ارائه دادند، به نفع حمله به عراق رای دادند، این اطلاعات نیز اشتباه و گمراه کننده بود.

ویلدن گفت: آن اقدامات هولناکی که در سوریه رخ می‌دهد، نتیجه وضعیت فاجعه بار در عراقی است که از فساد و آشوب رنج می‌برد.

از سوی دیگر، ژرالد ویلر، سناتور سابق آمریکایی در دولت بوش عنوان داشت: خطر شبه نظامیان در عراق و سوریه کمتر از خطر داعش نیست و نقض‌های خطرناک آنها نادیده گرفته می‌شود.

در همین حال، برادلی بلاکمان، مشاور سابق در دولت بوش گفت: مردم آمریکا نمی‌دانند که داعش به چه معناست، ما باید این سوال را بپرسیم که دولت جدید در کاخ سفید چگونه با این پرونده برخورد خواهد کرد.

وی از عراقی‌ها خواست تا بر واشنگتن در آینده‌ای نزدیک تکیه نکنند، چراکه "آمریکا در کمپین انتخاباتی به سر می‌برد و پس از آن دولت آمریکا به زمان نیاز دارد و بر این اساس، عراقی‌ها نباید در آینده‌ای نزدیک منتظر چیزی از واشنگتن باشند".


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین