کد خبر: ۳۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۸۴ - ۱۲:۱۷

عاقبت برج مراقبت مجرم شد

آفتاب‌‌نیوز : به گزارش آفتاب بنا بر اين گزارش، تحقيقات انجام‌شده از سوي تيم‌هاي كارشناسي، 90 درصد تقصيرها در اين سانحه را متوجه برج مراقبت مي‌داند، چراكه پس از خارج شدن و انحراف آن از مسير اصلي، هشدار لازم را به خلبان هواپيما نداده و اين امر در كنار آلودگي هوا و عوامل ديگر، منجر به سقوط هواپيما شده است.

بر پايه اين تحقيقات،‌ در پي از كار افتادن يكي از چهار موتور هواپيماي «C-130»، هواپيما به قصد فرود به سوي فرودگاه حركت مي‌كرده، اما در نزديكي فرودگاه و پس از آخرين اعلام وضعيت مطلوب از سوي خلبان، چند درجه‌اي از مسير اصلي منحرف مي‌شود كه در اين زمان، برج مراقبت بايد با هشدار به خلبان، وي را به اصلاح وضعيت راهنمايي مي‌كرد، اما اين كار انجام نشده است.

گفته مي‌شود، 10 درصد باقي‌مانده عوامل سقوط، بين ديگر عوامل از جمله خلبان و... تقسيم مي‌شود.
اين در حالي است كه هنوز ابهاماتي درباره علت به‌كارگيري هواپيمايي بدون دارا بودن شرايط لازم و نقص در برخي دستگاه‌هاي آن، در افكار عمومي وجود دارد.

عدم اطلاع‌رساني دقيق و شفاف از علل سقوط هواپيماي «C-130»، واكنش منفي افكار عمومي را به دنبال داشته است، تا جايي كه هاشمي رفسنجاني، خطيب نماز عيد قربان نيز با انتقاد شديد از روشن نشدن علت اصلي سقوط اين هواپيما، آن را زمينه‌ساز شايعاتي خواند كه مانند خوره به جان مردم افتاده است.

گفتني است، بر اثر سقوط هواپيماي «C-130» ارتش در شهرك توحيد تهران در پانزدهم آذر امسال، 106 نفر جان باختند كه 68 نفر آنان، از عكاسان و خبرنگاران رسانه‌هاي مختلف بودند كه براي پوشش خبري و تصويري مانور عاشقان ولايت نيروي دريايي ارتش، عازم چابهار بودند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین