کد خبر: ۳۷۱۱۲۱
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵

مرگ کوهنورد ۴۰ ساله در ارتفاعات دنا

یک کوهنورد ۴۰ ساله به علت پرت شدن از ارتفاعات دنا دیروز جان خود را از دست داد و به علت صعب‌العبور بودن منطقه و نبود بالگرد جستجوی جسد این کوهنورد از سوی نیروهای امداد ونجات جمعیت هلال احمر هم‌چنان ادامه دارد.
آفتاب‌‌نیوز : یک کوهنورد ۴۰ ساله به علت پرت شدن از ارتفاعات دنا دیروز جان خود را از دست داد و به علت صعب‌العبور بودن منطقه و نبود بالگرد جستجوی جسد این کوهنورد از سوی نیروهای امداد ونجات جمعیت هلال احمر هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، فصل بهار همواره برای برخی از افراد به خصوص کوهنوردان فصل مناسبی برای پرداختن به ورزش به ویژه کوهنوردی است. با توجه به اینکه 51 درصد کشور ما را مناطق کوهستانی تشکیل داده است این عامل سبب گرایش مردم به این ورزش حرفه‌ای شده است.

کوهنوردی با کوهپیمایی متفاوت است چرا که کوهپیمایی بیشتر جنبه همگانی دارد و طی کردن مسافت‌های کمتر از 2500 متر را شامل می‌شود اما کوهنوردی جنبه حرفه‌ای دارد.

در این بین استان کهگیلویه وبویراحمد به خصوص ارتفاعات دنا مقصد بسیاری از کوهنوردان برای انجام این فعالیت حرفه‌ای است.
اما متاسفانه بعضی از اوقات اخباری به گوش می‌رسد که به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های مناسب و عدم وجود امکانات درد مضاعفی را برای مردم ایجاد می‌کند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دنا به خبرنگار تسنیم گفت: شب گذشته خبری مبنی بر فوت یک کوهنورد 40 ساله به عوامل امدادی این شهرستان اطلاع داده شد که  بعد از اطلاع از فوت این شخص ساعت 22 همان شب عوامل امدادی شهرستان دنا که متشکل از اکیپ پنج نفره‌ای از امداد گران کوهستان  بود برای پیدا کردن جنازه کوهنورد به منطقه اعزام شدند.

مسعود وکیلی علت مرگ این کوهنورد را  پرت شدن از ارتفاعات منطقه بن رود(رگ بلیو)  عنوان کرد و گفت: که به علت صعب‌العبور بودن این منطقه عملیات انتقال جسد وی با کندی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه درخواستی مبنی بر اعزام هلی کوپتر از سوی جمعیت هلال احمر کشور شده است، بیان کرد: متاسفانه به علت فوت کوهنورد تاکنون مجوز لازم برای اعزام بالگرد صادر نشده است.

مسئول تیم امداد و کوهستان جمعیت هلال احمر نیز  اظهار داشت: به علت صعب‌العبور بودن منطقه عملیات انتقال متوفی با کندی در حال انجام است و تا سه الی چهار ساعت آینده ادامه دارد.

دنا بلندترین کوه رشته‌کوه زاگرس در باختر ایران و در باختر مرکز فلات ایران در استان کهگیلویه و بویراحمد است. دنا از 20 کیلومتری شرق یاسوج آغاز شده و تا 70 کیلومتری شمال غرب آن ادامه می‌یابد. این کوه از شمال غرب (روستای کتا) آغاز و به سمت جنوب شرق (منطقه کاکان)امتداد یافته است که بیش از 80 کیلومتر طول دارد و دارای 15 کیلومتر پهنای متوسط است. دنا دارای 40 قله بالای 4000 متر است که بلندترین قلهٔ آن، ب‍یژن3، 4409 متر ارتفاع دارد و در 35 کیلومتری شمال غربی یاسوج قرار دارد. شهر سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در دامن این کوه جای گرفته است.

حال انتظار می‌رود مسئولان بالادستی ناله‌های این خانواده داغدار را درک کنند و وقتی که فرزند خود را از دست دادند لااقل جنازه‌اش زودتر پیدا شود تا تسلای خاطر بازماندگان شود و با اختصاص یک دستگاه بالگرد حداقل از بروز چنین اتفاقاتی در آینده در استان جلوگیری شود چرا که اگر بالگردی بود شاید اکنون این جوان در کمال صحت و سلامت به آغوش خانواده باز می‌گشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین