کد خبر: ۳۷۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۷

سرقت مرگبار مادر و دخترگدا

مادری که با همدستی دخترش برای سرقت از پیرزنی وی را کشته بود باپرداخت دیه نجات یافت.
آفتاب‌‌نیوز : رکنا:حکم قصاص این زن در دیوان عالی کشور قطعی شده بود و امروز پس از 6 سال حکم آزادی اش از سوی هیات قضایی دادگاه جنایی تهران صادر شد.

به گزارش خبرنگار ما، رسیدگی به این ماجرا از عصر ششم مردادماه سال 89  با کشته شدن  زن 75 ساله ای به نام گوهر در خانه اش در روستای جیت پاکدشت آغاز شد.

شواهد نشان می داد پیرزن تنها قربانی دستبرد به طلاهایش شده است و پلیس در نخستین اقدام  به پرس و جو از همسایه ها پرداخت و مشخص شد ظهر ششم مرداد یک زن و دختر نوجوان با دستپاچگی از خانه گوهر بیرون رفته اند.

با روشن شدن این موضوع ،پلیس به چهره نگاری مظنونان پرداخت که تعدادی  از اهالی  روستا گفتند مادر و دختری به نام های فاطمه  و شادی  را می شناسند که  به عنوان خدمتکار در خانه های این روستا کار می کنند.

چهار روز از جنایت گذشته بود که فاطمه47 و شادی14 ساله بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

فاطمه  گفت: معتاد هستیم و برای تهیه کراک ، گدایی می کردم.من و دخترم ظهر ششم مرداد به طور اتفاقی با پیرزن رو به رو شدیم و به خانه اش رفتیم.من و شادی پس از دزدیدن چند حلقه النگو  او را خفه کردیم.

این مادر و ختر در شعبه 113 دادگاه کیفری سابق استان تهران در حالی پای میز محاکمه ایستادند که اولیای دم برای آنها حکم قصاص خواستند.

در پایان جلسه  محاکمه هیات قضایی فاطمه را به قصاص ،3سال  زندان و 74 ضربه شلاق محکوم کرد. شادی هم به 5سال زندان و 74ضربه شلاق محکوم شد.این رای در شعبه 13 دیوان عالی کشور مهر تایید خورده  و قطعی شده بود که فاطمه توانست با کمک انجمن خیرین حمایت از زندانیان با پرداخت دیه رضایت اولیای دم را جلب کند.

این زن امروز در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمد باقر قربان زاده و با حضور دو قاضی مستشار از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.

 وی در حالی که سرش را پایین انداخته بود گفت: دخترم در این سالها آزاد شد و من تا پای چوبه دار رفتم. حالا از هیات قضایی تقاضا دارم به خاطر دو فرزندم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.

در پایان جلسه هیات قضایی وارد شور شد و حکم آزادی فاطمه را صادر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین