کد خبر: ۳۷۱۲۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

نیویورک تایمز: آل سعود منبع سم در جهان اسلام است

پایگاه خبری اخبارالساعه امروز دوشنبه به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، آل سعود را منبع سم در جهان اسلام توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز : اخبارالساعه در مقاله ای با عنوان 'حمله دردناک یک روزنامه آمریکایی به ملک سلمان و فرزندش محمد' به نقل از این روزنامه نوشت: عربستان امروز تنها ایستگاه سوخت برای ما نیست بلکه به عنوان مرکزی برای تعصبات کورکورانه، این تعصبات را به داخل جامعه آمریکا نیز صادر می کند.
نیکولاس کریستوف نویسنده این مقاله نوشته است: حاکمان سعودی بسیار بیشتر از ترامپ و کروز (دو نامزد ریاست جمهوری آمریکا که سخنان تندی علیه اسلام و مسلمانان در تبلیغات انتخاباتی خود ایراد کرده اند) اسلام را تحریف کرده و به اسلام ضربه می زنند.

نویسنده آمریکایی می افزاید، عربستان صادرکننده بسیاری از تعصبات مذهبی و افراطی گرایی در جهان اسلام است که با ایجاد هرج و مرج و تحریف چهره اسلام در همه نقاط جهان نقش فعالی دارد.
به نوشته کریستوف، سعودی ها مروج افکار تفرقه افکنانه بین شیعه و سنی، جنگ های فرقه ای و نیز خشونت علیه زنان هستند و بهتر است مملکت عربستان سعودی به نام 'مملکت تخلف' نامگذاری شود.

این نویسنده آمریکایی می افزاید، موضوع عربستان تنها این نیست که زنان را از رانندگی منع می کند، از ساخت کلیسا جلوگیری می کند یا شیعیان اهل بیت علیهم السلام را در داخل این کشور وحشیانه سرکوب می کند، بلکه حاکمان سعودی با سرمایه گذاری های هنگفت برای ایجاد مدارس دینی در سراسر جهان در ترویج افراطی گرایی دینی و افکار وهابی ها و حتی تروریسم از پاکستان گرفته تا مالی فعالیت می کنند.

در این مقاله آمده است: براساس اسناد ویکیلیکس افشا شده از وزارت خارجه آمریکا، حاکمان سعودی در راستای تبلیغ افراطی گری در پاکستان به هر خانواده ای که یک فرزندش را برای آموزش در مدارس (مذهبی وهابیت) ثبت نام کند مبلغ 6500 دلار هدیه پرداخت می کند.
نیویورک تایمز افزود: اگر بخواهیم عملیات انفجاری و انتحاری در اماکنی مثل بروکسل یا سان برنادردینو در کالیفورنیا را متوقف سازیم باید حمایت های عربستان و دیگر کشورهای عربی خلیج فارس را در اینگونه فعالیت ها متوقف سازیم.

کریستوف، نشان دادن چراغ سبز از سوی اوباما رییس جمهوری آمریکا برای حمله عربستان به یمن را بزرگترین اشتباه او دانست، چرا که او می تواند به عنوان شریک در جنایات جنگی عربستان در این کشور طبق اعلام سازمان هیومن رایتس مطرح شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Germany
|
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
6
آفرين به سيستم وزارت خارجه به نظر من تلاش آقاى ظريف و آشنايى ايشون از ساز و كار سياست در آمريكا نويد بخش اتفاقات خوشايندى در آينده براى كشور و ملت ايران خواهد بود و كفه ترازو رو در آمريكا از حمايت افراط گرايى عربستان به سوى اعتدال ايران هدايت خواهد كرد. اين رو از اظهارات جديد مقامات و مطبوعات آمريكا ميشه متوجه شد.گرچه در اين راه نياز به دلار نفتى هست كه فكر ميكنم اين يه سرمايه گذارى هوشمندانه است.
حسین
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
0
5
سلام.تاریخ مصرف عربستان برای امریکا درمراحل پایانی است .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین