کد خبر: ۳۷۱۶۸۷
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

سفارت عربستان در تل آویو به زودی دایر می شود

عربستان در حال ساخت ساختمان یک سفارتخانه بزرگ در تل‎آویو است و بدین ترتیب سفارت آل سعود در سرزمین های اشغالی به زودی دایر می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش پایگاه اینترنتی 'ولتر نت'، گفته می شود ساختمان سفارتخانه عربستان در تل آویو یکی از مهمترین و بزرگترین سفارتخانه های کشورهای خارجی در سرزمین های اشغالی می باشد.
بدین ترتیب مقامات سعودی با افتتاح سفارتخانه خود در مرکز رژیم صهیونیستی به چندین دهه پنهان کاری در روابط خود با اسراییل پایان می دهند.

تل آویو و ریاض به علت اخراج دسته جمعی فلسطینی ها از سوی اسرائیل در سال 1984 (روز نکبت) به طور رسمی و آشکار رابطه دیپلماتیک ندارند.

اما «پیمان کوئینسی،» که در سال 1945 میلادی میان رزولت رئیس جمهوری وقت آمریکا و عبدالعزیز پادشاه عربستان به امضا رسید، به روشنی تاکید می کند که آل سعود مخالف اشغال فلسطین توسط اسرائیل نیست. 

این پیمان در سال 2005 با امضای بوش و ملک فهد تمدید شد.

بر اساس این گزارش، در جنگ میان رژیم صهیونیستی و شبه نظامیان غزه در سالهای 2008 تا 2009 که به عملیات 'سرب گداخته' شهرت یافت، این فقط آمریکا نبود که از اسرائیل حمایت کرد، بلکه عربستان نیز از این اقدام تل آویو حمایت کرد. 

این بهبود روابط میان اسرائیل و عربستان، پایانی بر «دکترین پیرامون» است که بر اساس آن اسرائیل بایستی با کشورهای غیر عرب در منطقه (ایران، ترکیه و اتیوپی)، روابط محکم و دوستانه برقرار کند. این برقراری رابطه به این دلیل بود تا در مقابله با خطر اعراب، موازنه قدرت حاصل شود.
ایران بعد از انقلاب اسلامی در سال 1979 (بهمن 1357) تمامی روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کرد.

در ادامه این گزارش آمده است، هم اکنون عربستان و اسرائیل در جنگ با یمن در یک جبهه قرار دارند. مرکز فرماندهی این نبرد نیز در منطقه ای ناشناخته در سومالی لند (منطقه ای خودمختار در شمال سومالی) واقع شده است. 

عربستان و اسرائیل در حال حاضر برای حمله به ذخایر نفتی یمن و استثمار این ذخایر عظیم نفتی برنامه ریزی می کنند.

گفته می شود که عربستان و رژیم صهیونیستی طی 6 ماه گذشته، تعاملات مستقیم و غیرمستقیمی برقرار کرده اند. 

در همین حال، موشه یعلون وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی به تازگی اعلام کرد که عربستان به رژیم صهیونیستی در تردد آزاد در تنگه تیران تضمین داده است. این تصمیم پس از آنکه عربستان دو جزیره راهبردی در دریای سرخ را از مصر تحویل گرفت، اتخاذ شد. 

رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی را یکی از اصلی ترین تهدیدها علیه خود در منطقه می دادند و عربستان نیز به ایران به چشم رقیب خود در مقوله تسلط بر خاورمیانه می نگرد. 

ملک سلمان پادشاه سعودی، شاهزاده ولید بن طلال بن عبدالعزیز را به عنوان سفیر آتی عربستان در تل آویو منصوب کرده است.

انتهای پیام 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین