کد خبر: ۳۷۱۸۷۹
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰

13 ستاره ای که یورو 2016 را از دست دادند

بازیکنان زیادی یورو 2016 را به علت آسیب دیدگی از دست دادند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایسنا و به نقل از آس، یورو 2016 فرانسه یکی از برترین بازی های ملی از بیست و یکم خرداد ماه با حضور 24 تیم برتر قاره اروپا آغاز می شود. همه کشور ها بهترین بازیکنان خود را به تیم ملی دعوت کردند. در این میان، اسپانیا به سومین قهرمانی پیاپی‌اش در این رقابت ها می اندیشد. انتخاب این بازیکنان برای سرمربی ها کار دشواری بود و موجب شد برخی از بزرگترین بازیکنان از حضور در یورو بازبمانند. بعضی از آنها نیز به دلیل آسیب دیدگی فرصت حضور در این بازی ها را پیدا نکردند.

آخرین نفری که یورو را از دست داد، دنی کارواخال، مدافع اسپانیایی رئال مادریو بود. او در دیدار نهایی لیگ قهرمانان اروپا شنبه شب برابر اتلتیکو مادرید آسیب دید.

در زیر به یازده بازیکن برتری که یورو را از دست دادند اشاره می شود.

جک بوتلند

دروازه بان 23 ساله انگلیسی استوک سیتی فصل فوق العاده ای را پشت سر گذاشت. او در 31 بازی فصل 31 گل دریافت کرد و 10 بازی هم کلین شیت کرد. بوتلند در دیدار دوستانه انگلیس برابر آلمان از ناحیه قوزک پای راست آسیب دید.

دنی کارواخال

مدافع راست اسپانیایی رئال مادرید در دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا آسیب دید و نتوانست اسپانیا را در یورو همراهی کند. او با 24 ساله است و در 30 بازی در لیگ قهرمان و لالیگا به میدان رفت.

رافائل واران

دیگر بازیکن آسیب دیده از ر‌ئال‌ ماد‌رید است. مدافع فرانسوی نه تنها فینال لیگ قهرمانان اروپا را از دست داد بلکه نمی‌تواند کشورش را نیز همراهی کند. او در لالیگا 26 و در لیگ قهرمانان اروپا در هفت بازی به میدان رفت. مدافع مادرید برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی با په‌په در ر‌قا‌بت بود. 23 ساله است و مهره کلیدی برای دیدیه دشان محسوب می‌شد.

ونسان کمپانی

کاپیتان منچسترسیتی در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سانتیاگوبرنابئو برابر مادرید آسیب دید و از میدان بیرون رفت و یورو را نیز از دست داد. بلژیک که در رویای فتح این جام است، یکی از مهم‌تر‌ین بازیکنانش را از دست داد. کمپانی 22 بازی را منچسترسیتی انجام داد و دو گل به ثمر رساند.

ژرمی ماتیو

چند روز پیش اعلام شد این بازیکن فرانسوی بارسلونا نمی‌تواند تیم ‌ملی خود را همراهی کند. او در این فصل به تعادل مناسبی نرسید اما برای بارسا 34 بازی کرد و سه پاس گل داد.

کلودیو مارکیسیو

پارگی رباط صلیبی پای چپ هافبک ایتالیایی مانع از حضورش در یورو شد. او می‌توانست جانشین خوبی برای آندرا پیرلو در میانه میدان باشد که آنتونیو کونته یکی از مهره‌های کلیدی‌اش را از دست داد. پیش از آسیب‌دیدگی‌ در 32 بازی برای یوونتوس به میدان رفت.

مارکو وراتی

کونته یکی دیگر از بازیکنان خوبش را از دست داد. سرمربی تیم ‌ملی فوتبال ایتالیا نمی‌تواند از حضور مارکو وراتی، هافبک پا‌ر‌ی ‌سن‌ ژر‌من بهره ببرد. آسیب‌دیدگی‌ او در ناکامی و فرانسوی‌ها برابر منچسترسیتی تاثیرگذار بود. تیم ‌ملی ایتالیا نیز کنترل بازی و خلاقیت را در میانه میدان از دست خواهد داد. وراتی برای PSG دو بازی انجام داد و پنج پاس گل داد.

ایلکای گوندوغان

بازیکن آلمانی نمی‌تواند به خاطر آسیب‌دیدگی‌ کشورش را در یورو بازی‌های همراهی می‌کند. او در طول دوران فوتبالش با آسیب‌دیدگی‌های زیادی مواجه می‌شود. امسال کمتر این اتفاق افتاده و توانست در 40 بازی برای دورتموند به میدان رفت. سه گل به ثمر رساند و هفت پاس گل داد. هافبک ترک‌تبار همچنین جا‌م جها‌نی پیشین را به علت آسیب‌دیدگی‌ از دست داده بود.

الکس اوکسلید چمبرلین

بازیکن جوان انگلیسی که به سرعت در حال پیشرفت بود، به علت آسیب‌دیدگی‌ در فوریه برابر بارسلونا از حضور در ریو محروم ماند.

دنیس چریشف

این بازیکن روس پس از حضور در والنسیا و درخشش در این تیم نمی‌تواند تیم ‌ملی کشورش را همراهی کند. او در هشت بازی، سه گل برای والنسیا به ثمر رساند. روسیه از لحاظ تهاجمی به خاطر این آسیب‌دیدگی‌ دچار مشکل خواهد شد.

دنی ولبک

ولبک دیگر بازیکن آسیب‌دیده انگیس است. مهاجم آرسنال به خاطر این موضوع تقریبا کل فصل را از دست داد. در 16 بازی‌ که به میدان رفت پنج گل به ثمر رساند و دو پاس گل داد. دقایق حضورش در میدان به 900 دقیقه نیز نمی‌رسد.

البته بازیکنان دیگری نیز هستند که یورو 2016 را از دست دادند. کورت زوما و آیمریک لاپورته نیز غایبان تیم ‌ملی فرانسه هستند. لوک شاو نمی‌تواند تیم ‌ملی انگلیس را همراهی کند، فابیو کونترائو، دنی و برنادو سیلو از همراهی پرتغال محروم شدند. الن زاگوئف نیز نمی‌تواند برای روسیه به میدان برود.

دیروز نیز لاسانا دیارا فرانسوی و مارکو رویس آلمانی هم به دلیل آسیب دیدگی یورو را از دست دادند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین