کد خبر: ۳۷۲۲۲۴
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

حملات تند کلینتون به دونالد ترامپ

نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در سخنرانی سیاست خارجی خود بیش از هر چیز به حملات لفظی به نامزد جمهوری‌خواهان پرداخت و وی را احساساتی و بی‌ثبات توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
«هیلاری کلینتون» نامزد احتمالی دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شب گذشته در سن دیگر سخنرانی‌ای نسبتا طولانی با موضوع سیاست خارجی داشت؛ سخنرانی‌ای که بخش اعظم آن به حملات لفظی به دونالد ترامپ نامزد جمهوری‌خواهان گذشت.

خانم کلینتون در این سخنرانی ترامپ را فاقد شخصیت مناسب ریاست جمهورى دانست و گفت نباید سرنوشت زرادخانه اتمى و نظامیان آمریکا را به دست ترامپ «زودرنج» و حساس سپرد.

وی گفت: «ترامپ را تصور کنید که در اتاق عملیات کاخ سفید نشسته و مى‌خواهد در مورد مرگ و زندگى نیروهایمان تصمیم بگیرد. کسى که وقتى عصبانى مى‌شود کنترل خودش را در توییتر هم از دست مى دهد، مى‌خواهد کنترل کل زرادخانه ما را در دست داشته باشد. آیا واقعا حاضریم انگشت او نزدیک کلید شلیک (موشک‌ها) باشد؟»

کلینتون با متهم کردن ترامپ به هراس افکنى علیه مسلمانان و نداشتن راهبرد مشخص براى مقابله با داعش، سیاست هاى مد نظر ترامپ را «خطرناک» توصیف کرد. 

وزیر خارجه آمریکا سپس ترامپ را به بى‌اطلاعى از مفاد برجام متهم کرد و گفت: «ترامپ هیچ چیز در مورد ایران یا توافق هسته اى نمی‌داند. کافیست از او سوال کنید. خیلى زود مشخص می‌شود (که چیزى نمی‌داند). اینکه یک بازى گلف را به هم بزنى جان کسى را به خطر نمى اندازد، اما مسائل جهانى اینطور نیست. دولت دارى کار حساسى است.»

به گزارش فارس، انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پائیز امسال برگزار می‌شود و هرچند که گردهمایی حزبی هیچ‌یک از احزاب هنوز برگزار نشده، اما با توجه به آرای ایالتی که تاکنون به دست آمده، به نظر می‌رسد رقابت نهایی بین کلینتون و ترامپ باشد. همین امر موجب شده تا این دو از حالا در رقابت‌های انتخاباتی بر حمله لفظی به یکدیگر متمرکز شوند.

کلینتون در سخنرانی شب گذشته خود رویکردی تهاجمی از سیاست خارجی‌اش به نمایش گذاشت و بار دیگر از روی میز بودن گزینه نظامی علیه ایران صحبت کرد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین