کد خبر: ۳۷۲۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰

راه‌اندازی دفتر شورای تجارت سوئد در تهران

رییس اتاق بازرگانی ایران از تاسیس دفتر شورای تجارت سوئد در تهران در آینده نزدیک خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ادامه برنامه‌ها و سفر هیات اقتصادی ایران به چند کشور اروپایی که با وزیر امور خارجه کشور‌مان همراه است، رییس اتاق بازرگانی ایران اعلام کرده است که شورای تجارت سوئد در تهران تا ماه سپتامبر (شهریور و مهر 1395) دفتر دایر می‌کند.

محسن جلال پور در جریان سفر هیات ایرانی در سوئد درباره دیدار با مسئولان اقتصادی این کشور می‌گوید : نشست باخانم «ایلوا بری» رییس شورای تجارت سوئد و معاون منطقه خاورمیانه این مرکز،آقای شریف سید که با حضور محمدرضا انصاری عضو هیأت رئیسه و فرهاد شریف معاون بین الملل اتاق بازرگانی ایران برگزارشد دیدار خوب و مفیدی بود.

او ادامه می‌دهد: خانم ایلوا را برای تسهیل رابطه اقتصادی ایران و سوئد بسیارمشتاق دیدم. این خانم اواخرسال قبل به تهران آمده بود و ملاقاتی داشتیم و زمانی که در باره نتایج سفر سال گذشته پرسیدم،از نتایج آن سفر ابراز رضایت کرد و اظهار اطمینان کرد که آمد و رفت ها و پی گیری های دوطرف به نتایج خوبی خواهد انجامید.

ریس اتاق بازرگانی ایران درباره مهمترین نتایج این ملاقات گفت که بر اساس تصمیم‌های گرفته شده است قرار است هیات های تخصصی تنظیم و به ترتیب از سوئد به ایران سفر کنند که اولین هیات شامل چهار گروه پزشکی بهداشتی،حمل ونقل،صنعت غذا و قطعات خودرو خواهد بود.

به گفته جلال پورهمچنین تبادل اطلاعات بین معاونت بین الملل اتاق ایران، اتاق مشترک و بیزنس فروم درسطح بالایی انجام خواهد پذیرفت.

رییس اتاق بازرگانی ایران همچنین از تشکیل دفتر شورای تجارت سوئد در تهران خبر داد و اظهار کرد که پس از گشایش دفتر شورای تجارت سوئد در تهران، با هماهنگی اتاق ایران مسئول این دفتر در استان ها نیز حضورخواهد یافت تا از ظرفیت های اقتصادی استان‌ها کسب اطلاع کند.

به گزارش ایسنا، در هفته‌ای که گذشت هیات بلند پایه از ایران با حضور وزیر امور خارجه کشور‌مان، رییس اتاق بازرگانی ایران و 60 نفر از فعالان اقتصادی از بخش خصوصی به چند کشور اروپایی از جمله لهستان، سوئد، فنلاند و لتونی سفر کردند که در حال حاضر نیز برنامه‌های این سفر در حال انجام است.

در سفر هیات ایرانی به لهستان تفاهم‌نامه‌های متعددی به امضا رسید که از جمله‌ آن می‌توان به تفاهم‌نامه در بخش انرژی میان این شرکت داخلی و یک شرکت لهستانی اشاره کرد.

همچنین طبق اعلام معاون وزیر توسعه اقتصادی لهستان، در این کشور برنامه‌ای به نام "ایران بروید" تدوین شده و قرار است این برنامه، امکانات ایران را به لهستانی‌ها معرفی کند.

تفاهم نامه‌ دیگری بین محمدرضا انصاری - نایب رییس اتاق بازرانی ایران - و رئیس مدیرکل اتاق بازرگانی داخلی لهستان امضا رسید و تفاهم نامه هم میان شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) و مدیرکل اتاق بازرگانی داخلی لهستان امضا شد و تفاهم نامه سوم را نمایندگان «توس شرکت نوین تامین انرژی ایران» و یک شرکت فعال در حوزه انرژی لهستان منعقد کردند.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین