هزینه بليت مترو از اول بهمن مسافتي ميشود
آفتابنیوز :
مهندس ربيعي گفت: با عملياتي شدن اين طرح، مسافري که مسافت بيشتري را با مترو بپيمايد، مبلغ بيشتر و مسافري که در مسافت کوتاهتري از مترو استفاده کند، مبلغ کمتري خواهد پرداخت.
وي با تأکيد بر اين که اجراي اين قانون نيازمند دو پيش زمينه است، اظهار داشت: تجهيزات سختافزاري لازم يكي از مقدمات لازم است که در حال حاضر تمام ايستگاههاي مترو مجهز به سيستم کنترل هوشمند بليت هستند و موضوع دوم نيز بحث نرمافزار است که اقدامات لازم در زمينه چاپ و توزيع بروشور براي آگاهي شهروندان انجام شده است .
به گفته ربيعي از ايستگاه مبداء مسافر تا فاصله 10کيلومتري ، نرخ بليت ثابت بوده و درصورت پيمودن بيش از 10 کيلومتر هزينه آن تغيير ميکند و تغيير آن هم به اين صورت خواهد بود که با اضافه شدن هر 10 کيلومتر به مسير مسافر، هزينه سفر بالاتر ميرود.
وي در توضيح نحوه محاسبه قيمت و کنترل بليت مسافتي به وسيله دستگاههاي هوشمند نيز گفت : مسافران موظفند در هنگام خريد بليت و مشخص شدن نوع بليت خريداري شده مسافت خود را اعلام کرده و پس از آن هنگام ورود به ايستگاه مبداء بليت را درون دستگاه قرار دهند، اين روش بدون دخالت نيروي انساني و تنها با محاسبه و کنترل دقيق دستگاههاي هوشمند انجام ميشود.
ربيعي يکي از مهمترين مشکلات هنگام عرضه بليت در ايستگاههاي مترو را حجم بسيار بالاي مبادله پول خرد عنوان کرد و افزود : در طول روز حجم بسيار بالايي پول خرد در ايستگاهها نياز است که متصديان ارائه بليت و شهروندان را دچار مشکل ميکند و علاوه بر اين به لحاظ بهداشتي نيز بسياري از اين پول از وضع نامطلوبي برخوردارند که با اجراي طرح کنترل مسافتي بليت و قيمتگذاري عادلانه اين مشکل کاهش خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش، اجراي نهايي اين طرح از ابتداي بهمن ماه امسال آغاز ميشود.
مهندس ربيعي گفت: با عملياتي شدن اين طرح، مسافري که مسافت بيشتري را با مترو بپيمايد، مبلغ بيشتر و مسافري که در مسافت کوتاهتري از مترو استفاده کند، مبلغ کمتري خواهد پرداخت. وي با تأکيد بر اين که اجراي اين قانون نيازمند دو پيش زمينه است، اظهار داشت: تجهيزات سختافزاري لازم يكي از مقدمات لازم است که در حال حاضر تمام ايستگاههاي مترو مجهز به سيستم کنترل هوشمند بليت هستند و موضوع دوم نيز بحث نرمافزار است که اقدامات لازم در زمينه چاپ و توزيع بروشور براي آگاهي شهروندان انجام شده است .
به گفته ربيعي از ايستگاه مبداء مسافر تا فاصله 10کيلومتري ، نرخ بليت ثابت بوده و درصورت پيمودن بيش از 10 کيلومتر هزينه آن تغيير ميکند و تغيير آن هم به اين صورت خواهد بود که با اضافه شدن هر 10 کيلومتر به مسير مسافر، هزينه سفر بالاتر ميرود.
وي در توضيح نحوه محاسبه قيمت و کنترل بليت مسافتي به وسيله دستگاههاي هوشمند نيز گفت : مسافران موظفند در هنگام خريد بليت و مشخص شدن نوع بليت خريداري شده مسافت خود را اعلام کرده و پس از آن هنگام ورود به ايستگاه مبداء بليت را درون دستگاه قرار دهند، اين روش بدون دخالت نيروي انساني و تنها با محاسبه و کنترل دقيق دستگاههاي هوشمند انجام ميشود.
ربيعي يکي از مهمترين مشکلات هنگام عرضه بليت در ايستگاههاي مترو را حجم بسيار بالاي مبادله پول خرد عنوان کرد و افزود : در طول روز حجم بسيار بالايي پول خرد در ايستگاهها نياز است که متصديان ارائه بليت و شهروندان را دچار مشکل ميکند و علاوه بر اين به لحاظ بهداشتي نيز بسياري از اين پول از وضع نامطلوبي برخوردارند که با اجراي طرح کنترل مسافتي بليت و قيمتگذاري عادلانه اين مشکل کاهش خواهد يافت.
بر اساس اين گزارش، اجراي نهايي اين طرح از ابتداي بهمن ماه امسال آغاز ميشود.
گزارش خطا
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره عضویت در خبرنامه