کد خبر: ۳۷۲۲۸۰
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱
حاشیه‌نگاری از مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)

تذکر صریح رهبرانقلاب در واکنش به شعارهای دلواپسانه در حرم امام: رقابت‌های انتخاباتی سرجای خودش اما اتحاد باید حفظ شود+تصاویر

رهبری در بخش دیگری از سخنانشان در حالی که عده‌ای از حاضران شعار می‌دادند، گفتند: تذکری می‌دهم که ممکن است در برخی از شعارهای‌تان تجدید نظری کنید، اتحاد دولت و ملت را بهم نزنید. ممکن است از دولتی خوشتان نیاید یا از دولت دیگری خوشتان بیاید. رقابت‌های انتخاباتی سرجای خودش است اما اتحاد باید حفظ شود.
آفتاب‌‌نیوز :
مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره) صبح روز جمعه 14 خرداد 95 در حرم مطهر ایشان با حضور جمع گسترده‌ای از مردم و سخنرانی مقام معظم رهبری و حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی برگزار شد. 
 
 مراسم بزرگداشت امام خمینی (ره) از ساعت 9 صبح با تلاوت آیاتی از قرآن کریم و حضور گسترده زائران، عزاداران و دوستداران امام خمینی(ره) از سراسر کشور و سایر کشورهای جهان آغاز و سپس مداحی و سوگواری برای امام راحل انجام شد. 
 
هنگام سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی تولیت حرم امام (ره) برخی از حاضران اقدام به ایجاد سر و صدا، بی‌نظمی و هیاهو کردند که یادگار امام (ره) بدون توجه به چنین رفتارهایی سخنان خود را با آرامش ادامه داد. 

تذکر صریح رهبرانقلاب در واکنش به شعارهای دلواپسانه در حرم امام: رقابت‌های انتخاباتی سرجای خودش است اما اتحاد باید حفظ شود.
 
سید حسن خمینی در بخشی از سخنانش با اشاره به این‌که یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی ایجاد مودت و مهربانی میان توده‌های مردم است، گفت: امام(ره)، یارانش و مردم شریف ایران انقلابی را در افقی بزرگ در مودت،‌ دوستی و برادری ایجاد کردند و انقلاب اسلامی یک حقیقت ناب الهی را برای مردمان به ودیعه آورده است. 
 
یادگار امام (ره) در بخشی دیگر از سخنانش با تاکید بر این‌که «انقلاب ما مردمی است»، تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های انقلاب همراه بودن با مردم است و این‌که مردم دلهای‌شان به هم گره می‌خورد و من امیدوارم خداوند به همه خدمتگذاران نظام وشخص رهبری توفیق بیشتری عنایت کند. 
 
ساعت 10 سخنان یادگار امام به پایان رسید و مجری مراسم حضور رهبر انقلاب را برای سخنرانی اعلام کرد. ایشان پس از گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) در سخنانی پنج شاخص را برای انقلابی بودن برشمردند و گفتند: من پنج شاخص انقلابی‌گری را ذکر می‌کنم که ما، هر جا هستیم باید سعی کنیم در خودمان این پنج شاخص را ایجاد و حفظ کنیم. این شاخص‌ها در همه‌ی افراد ملت ایران می‌تواند وجود داشته باشد: 
 
۱. پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب 
 
۲. هدف‌گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آنها 
 
۳. پایبندی به استقلال همه‌جانبه‌ی کشور 
 
۴. عدم تبعیت از دشمن و جهاد کبیر 
 
۵. تقوای دینی و سیاسی 
 
رهبری در بخش دیگری از سخنانشان در حالی که عده‌ای از حاضران شعار می‌دادند، گفتند: تذکری می‌دهم که ممکن است در برخی از شعارهای‌تان تجدید نظری کنید، اتحاد دولت و ملت را بهم نزنید. ممکن است از دولتی خوشتان نیاید یا از دولت دیگری خوشتان بیاید. رقابت‌های انتخاباتی سرجای خودش است اما اتحاد باید حفظ شود. 
 
پس از این بیانات جمع حاضر در سخنرانی، با سردادن شعارهایی وفاداری خود را به رهبری ابراز کردند. 
 
ساعت 11:30 سخنرانی رهبر انقلاب به پایان رسید و بخشی از جمعیت حاضر در حرم امام (ره) خود را برای حرکت به سوی دانشگاه تهران و برگزاری نماز جمعه آماده کردند. 
 
حضور شخصیت‌های لشکری و کشوری در این مراسم بسیار پررنگ بود. 
 
به گزارش  ایسنا،از جمله تصاویری که در فضای مجازی به آن پرداخته شد، تصویر مربوط به نشستن محمود احمدی‌نژاد و علی اشراقی نوه امام خمینی (ره) در کنار یکدیگر در این مراسم بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین