کد خبر: ۳۷۲۳۶۹
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰
حضور میدانی دولتمردان در سراسر کشور

تلاش بر حفظ شاخص‌های کلان اقتصادی در وضعیت مثبت/ سفر 71 مدیر ارشد دولت به دهها شهر و روستا درهفته گذشته

دولت تدبیر و امید هفته گذشته به بیست و هشتمین سفر استانی خود پایان داد، سفری که برای مردم آذربایجان غربی تصویب 49 طرح با اعتبار 9 هزار و 490 میلیارد ریال ارمغال برجا گذاشت و همزمان سایر نقاط کشور شاهد حضور 71 مدیر ارشد بود تا تلاش برای حفظ شاخص های کلان اقتصادی در وضعیت مثبت را به منصه ظهور برسانند.
آفتاب‌‌نیوز :
هفته گذشته دکتر روحانی با همراهی بیش از 15 نفر از معاونان رییس جمهوری ، وزیران و معاونان آنها سفری دو روزه به استان آذربایجان تلاش بر حفظ شاخص‌های کلان اقتصادی در وضعیت مثبت/ سفر 71 مدیر ارشد دولت به دهها شهر و روستا درهفته گذشتهغربی داشت و از 369 پروژه در نقاط مختلف استان بهره برداری شد.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون اجرایی رئیس جمهوری ، معاون رئیس جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور ،وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ، معاون پارلمانی رئیس جمهوری ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، وزیرآموزش وپرورش ، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ،وزیر نیرو ، وزیر جهاد کشاورزی و معاون طرح و برنامه ریزی وزیر صنعت، معدن و تجارت از جمله اعضا کاروان تدبیر و امید به ارومیه بود و همزمان وزیر اطلاعات ، معاون پارلمانی رئیس جمهوری و معاون توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهوری نیز به نمایندگی از رییس جمهوری به مهاباد سفر کردند.

هتل پنج ستاره در ارومیه با سرمایه گذاری یک هزار و 800 میلیارد ریال و مجتمع پتروشیمی مهاباد با 12 هزار میلیارد ریال و 268 پروژه کشاورزی با 343 میلیارد ریال سرمایه گذاری از جمله عمده ترین طرح هایی بود که در بیست و هشتمین سفر هیات دولت به دست رئیس جمهوری به بهره برداری رسید . 

رئیس جمهوری در این سفر و در جلسه شورای اداری استان آذربایجان غربی تاکید کرد که دولت به تمام بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی باور دارد و در جهت اجرای آنها حرکت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی با بیان اینکه ' تحول و رشد مطلوب نیازمند جذب سرمایه است'، عنوان کرد باوجود محدودیت شدید منابع، تلاش دولت حفظ شاخص های کلان اقتصادی در وضعیت مثبت است.

رئیس‌ جمهوری همچنین به تصویب 49 طرح و پروژه با اعتبار 9 هزار و 490 میلیارد ریال برای استان آذربایجان غربی و تصمیم دولت برای دو برابر شدن گازرسانی به روستاهای این استان تا پایان سال 96 اشاره کرد و تلاش همه مسئولان برای توسعه و آبادانی بیش از پیش این خطه از کشور را مورد تاکید قرار داد.

در این نشست رئیس‌ جمهوری به اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای احیای دریاچه ارومیه نیز پرداخت و گفت: مسأله احیاء دریاچه ارومیه به عنوان پروژه‌ای ویژه از ابتدا در دستور کار دولت قرار گرفت و اگر این اقدام نبود، امروز شرایط نامناسبی در دریاچه ارومیه داشتیم و قدم به قدم به سمت خطر پیش می‌رفتیم، اما با تلاش مسئولان تقریبا به حالت تثبیت در این زمینه رسیده‌ایم.

دکتر روحانی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت برای احیاء تالاب‌ها و دریاچه‌های کشور، گفت: دریاچه‌ها و تالاب‌ها از جمله دریاچه ارومیه، تنها مسأله‌ای نیست که اختصاص به یک استان یا دو استان داشته باشد، بلکه موضوعی ملی و متعلق به همه کشور است.

رئیس‌ جمهوری در این سفر و در جمع علما و نخبگان استان آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مردم این استان همواره در حراست و حفاظت از مرزهای جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه و قهرمانانه عمل کرده اند، گفت: همزیستی و وحدت و انسجام بسیار خوبی میان مردم آذربایجان غربی وجود دارد و این همزیستی نشان می‌دهد که ما همه از یک ریشه و ایران عزیز هستیم و این سرزمین به همه ما تعلق دارد.

روحانی با اشاره به اینکه علما و چهره‌های برجسته علمی، از این استان خدمات ارزنده‌ای را به کشور و جهان ارائه کرده‌اند، افزود: در دوران دفاع مقدس، بزرگان، سرداران و شهدای عالی‌مقامی همچون باکری ها، خرازی ها و همت ها از این سرزمین بپا خاستند و درخشیدند و از ایران دفاع کردند و مردم قدردان ایثارگران هستند.

رئیس جمهوری در سخنرانی عمومی خود در ورزشگاه تختی ارومیه هم با اشاره به اینکه آذربایجان غربی با 967 کیلومتر مرز مشترک با ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان به عنوان پایانه اصلی صادرات محصولات کشورمان به کشورهای منطقه محسوب می شود، گفت: دولت متعهد است روابط مرزی استان با کشورهای همسایه را از طریق از مبادی گمرکی سرو، تمرچین و بازرگان توسعه دهد. 

وی با اعلام اینکه یک هزار میلیارد ریال تسهیلات با کارمزد 10 درصد برای توسعه بخش کشاورزی استان اختصاص می یابد، اظهار کرد: این استان ظرفیت های مناسبی برای صادرات محصولات کشاورزی دارد. 

وی همچنین از اختصاص پنج هزار و 800 میلیارد ریال برای طرح های کشاورزی استان در سال های 95 و 96 خبر داد و گفت: با اجرای این طرح ها برای 12 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد شده است و میزان تولیدات استان نیز 200 تن افزایش می یابد. 

روحانی همچنین اعلام کرد: تا پایان سال جاری 15 هزار هکتار از اراضی زراعی استان آذربایجان غربی به سامانه های نوین آبیاری مجهز می شود. 

وی همچنین در جمع علما و نخبگان استان آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌ریزی های دولت برای توسعه بیش از پیش استان یاد آورشد: دولت 49 طرح و پروژه با اعتبار 9 هزار و 490 میلیارد ریال برای استان آذربایجان غربی در این سفر در نظر گرفته شده که تمامی آنها امسال و سال آینده اجرایی می شود.

موضوع اتصال ارومیه به راه آهن سراسری هم به عنوان یکی از خواسته های اصلی مردم استان، وعده ای بود که از طرف رئیس جمهوری در این سفر داده شد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هم اعلام کرد: علاوه بر اعتبارات ویژه سفر ریاست جمهوری، دولت با افزایش 41 درصدی میزان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای استان در سال جاری، یکهزار و 850 میلیارد ریال اعتبار به این استان اختصاص داده است. 

محمدباقر نوبخت همچنین از اختصاص 2 هزار و 520 میلیارد ریال اعتبار به این استان از محل اعتبارات 2 درصد درآمد نفت و گاز خبر داد.

نوبخت گفت : از محل اعتبارات توازن منطقه ای نیز برای رفع محرومیت و توازن بخشی این استان با 40 درصد افزایش نسبت به سال گذشته، سه هزار و 710 میلیارد ریال اعتبار به استان آذربایجان غربی اختصاص یافته است.

وی اختصاص این میزان اعتبار را نشانه توجه دولت به جبران عقب ماندگی های این استان عنوان کرد و افزود: امسال جایگاه استان با صرف این میزان اعتبار به شکل محسوسی ارتقا می یابد.

حمید چیت چیان وزیر نیرو هم در آئین افتتاح سد بابا احمد چالدران از اختصاص 12 هزار میلیارد ریال برای 14 طرح سد سازی و اجرای شبکه آبیاری و زهکشی در استان آذربایجان غربی خبر داد.

علی یونسی دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام هم در پیرانشهر با بیان اینکه توجه به مرزنشینان و ارتقاء درآمد و سطح رفاه آنان دغدغه دولت است، اعلام کرد: ایجاد منطقه ویژه اقتصادی سردشت و پیرانشهر در دستور کار دولت است.

همزمان با سفر کاروان تدبیر و امید ، هفته گذشته معاون اول رییس جمهوری نیز سفری به استان البرز داشت و آئین رونمایی و معرفی 20 رقم جدید محصولات زراعی و باغی با حضور وی و وزیر جهاد کشاورزی در موسسه اصلاح بذر و نهال در کرج برگزار شد.

در ادامه سفرهای استانی دولتمردان، وزیر ورزش و جوانان سفری به کرمانشاه داشت و معاون برنامه‌ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت‌‌ بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز به زنجان ،معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به کرج ، رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران به مشهد ،معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به گرگان ،معاون هماهنگی، برنامه‌ریزی و امور حقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ساری ،وزیر اطلاعات به شهرری ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به زاهدان ، معاون وزیرصنعت، معدون و تجارت به بوشهر ،معاون وزیر آموزش و پرورش و رییس سازمان مدارس غیردولتی به کرمانشاه ،معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به بوشهر و معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش و پرورش هم به شهرکرد سفر کرد.

بیرجند، یزد، رشت و سنندج نیز مقصد معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری، حمل و نقل جاده ای، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، وزیر جهاد کشاورزی و معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود.

وزیر نیرو هفته گذشته سفری به تبریز داشت و معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و معاون آموزشی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اهواز معاون وزیر جهاد کشاورزی به قزوین ، رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و همچنین قائم مقام وزیر بهداشت در امور دانشگاه های علوم پزشکی به بندرعباس ، معاون برنامه ریزی و امورحقوقی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به قزوین ، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به آبادان ، وزیر جهاد کشاورزی به کرج ، معاون برنامه ریزی، هماهنگی و امور حقوقی وزارت بهداشت به شهرکرد، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مشهد و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی هم به بجنورد سفر کرد.

به گزارش ایرنا، شیراز، تبریز، قم ، مشهد، گرگان ، شهرکرد، قم ، یزد، بجنورد و رشت هم مقصد معاون هماهنگی، برنامه ریزی و امور حقوقی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،معاون وزیر جهادکشاورزی و مدیرعامل تعاون روستایی و معاون امور سینمایی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس سازمان حج و زیارت، معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان ،معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان و همچنین معاون وزیر اطلاعات، معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت و رییس سازمان توسعه تجارت ایران، وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی، وزیر دادگستری، وزیر اطلاعات و معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین